19 دی: منابع خبری گزارش داده‌اند وزارت امنیت داخلی آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای انجام بزرگترین عملیات جهت محافظت از انتخابات آمریکا در برابر چیزی است که احتمال «دخالت ایران، روسیه و چین» خوانده شده است.

یک رسانه آمریکایی گزارش داده بخش امنیت سایبری در وزارت امنیت داخلی آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای انجام بزرگترین عملیات جهت محافظت از انتخابات آمریکا در برابر چیزی است که احتمال «دخالت ایران، روسیه و چین» خوانده شده است.

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده هدف دولت آمریکا از اجرای این طرح جلوگیری از تکرار دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و دفع تهدیدهای جدیدی است که از جانب چین و ایران مطرح می‌شود. 

رسانه آمریکایی در توضیح درباره جزئیات این عملیات نوشته، «آژانس امنیت سایبری و زیرساختی» در وزارت امنیت داخلی آمریکا اقدام به تشکیل یک «اتاق جنگ مجازی» در روز انتخابات خواهد کرد؛ این اتاق مجازی به صورت شبانه‌روزی و در تمام هفت روز هفته دایر خواهد بود و مقام‌های مسئول در برگزاری انتخابات در سراسر ایالات متحده می‌توانند در هر ساعت روز با آن تماس گرفته و ضمن گزارش فعالیت‌های مشکوک، درباره نحوه پاسخدهی به آن بحث و تبادل نظر کنند. 

 سازمان مذکور به علاوه اطلاعات طبقه‌بندی‌شده نهادهای اطلاعاتی درباره تلاش‌های کشورهایی که به دنبال اثرگذاری بر انتخابات آمریکا هستند را به اشتراک گذاشته و توصیه‌هایی را درباره نحوه محافظت از انتخابات آمریکا در برابر حملات ادعایی آنها مطرح خواهد کرد. 

«مت مترسون»، از مقام‌های آژانس امنیت سایبری و زیرساختی به واشنگتن‌پست گفت: « من پیش‌بینی می‌کنم هزاران مسئول محلی برگزاری انتخابات به صورت لحظه به لحظه برای اشتراک اطلاعات همکاری خواهند کرد تا آنچه واقعی و آنچه غیرواقعی است مشخص و واقعیت‌های میدانی از داستان‌سرایی‌ها جدا شوند.»

وی اضافه کرد: «ما خواهیم توانست آنچه اتفاق می‌افتد را دسته‌بندی کرده و شناسایی کنیم: آیا این اتفاقی که الان افتاده یک رویداد معمول انتخاباتی است یا چیزی فراتر از آن است؟»

واشنگتن‌پست نوشته این عملیات تا چند روز یا هفته ادامه خواهد داشت و ممکن است تا زمان تأیید رسمی نتیجه انتخابات در ماه دسامبر تداوم داشته باشد. 

مسترسون گفت: «ما تا زمانی که جامعه انتخاباتی به ما بگوید "بسیار خوب، ما مشکلی نداریم و شما می‌توانید کنار بایستید" این فعالیت را ادامه خواهیم داد.»

  • نویسنده :
  • منبع : فارس