19 دی: دادستان کل کشور با تأکید براینکه مصوبات قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا باید ضمانت اجرایی داشته باشد، گفت: مصوبات در صورت نداشتن ضمانت اجرایی، ‌ابتر و بی‌نتیجه باقی می‌ماند

حجت‌الاسلام «محمدجعفر منتظری» روز شنبه در حاشیه نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران درباره مصوبات این قرارگاه افزود: برای مصوبات قرارگاه متناسب با موضوع باید ضمانت اجرایی در نظر گرفته شود و اگر این مصوبات ضمانت اجرایی داشته باشد و مطابق قانون با آن اعمال شود، قوه قضاییه هم خود را موظف به اجرا می‌کند و خود را ضامن اجرای آن می‌داند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: انتظار داریم مردم هم به‌شکل جدی پای کار بیایند تا ریشه این بیماری کنده شود.

منتظری درباره حمایت قوه قضاییه از برخورد ناجا با اراذل و اوباش گفت: قطعا چنین است مساله برخورد با اوباش از سیاست‌ها است و با این پدیده‌ای که امنیت را هدف قرار داده و عده‌ای می‌خواهند ناامنی ایجاد کنند، باید مقابله کرد.

وی اضافه کرد: از ناجا این خواسته را داریم در چارچوب عمل کنند تا لطمه‌ای به اقتدار نیروی انتظامی وارد نشود

دادستان کل کشور درباره اوباش گردانی اخیر ناجا در مشیریه تهران، اظهارکرد: «تشهیر» از دغدغه‌های مجازات است و البته این کار نیاز به اجازه دستگاه قضایی دارد و باید در چارچوب قانون باشد؛ اگر چنین باشد قطعا قوه قضاییه موافقت می‌کند. البته در این موارد نقصان قانون هم داریم.

  • نویسنده :
  • منبع :