19 دی: در حالیکه تنها دو روز تا زمان برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا مانده است، روزنامه "وال استریت ژورنال" نتایج آخرین نظرسنجی خود را منتشر و اعلام کرد که هنوز شانس پیروزی بایدن بیشتر ترامپ است.

نتایج آخرین نظرسنجی‌های وال استریت ژورنال و شبکه ان بی سی نیوز نشان می‌دهد که جو بایدن نامزد دموکرات‌ها همچنان پیشتاز انتخابات ۲۰۲۰ است.

این نظرسنجی که در تاریخ ۲۹ تا۳۱ اکتبر (هشتم تا دهم آبان )صورت گرفته نشان می‌دهد که ۵۲ درصد حامی بایدن و ۴۲ درصد طرفدار ترامپ هستند.

این نتایج در مقایسه با نتایج نظرسنجی قبلی که دو هفته پیش انجام شد، تقریباً بدون تغییر بوده است.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا، نتایج نظرسنجی وال استریت ژورنال همچنین حاکی است که ۵۲ درصد از شرکت کنندگان مخالف عملکرد ترامپ به عنوان رییس جمهوری هستند و ۴۵ درصد عملکرد وی را تایید می‌کنند.

براساس آخرین نتایج نظرسنجی‌ها، ۴۰ درصد از سئوال شوندگان از مدیریت دولت ترامپ در بیماری کرونا راضی و ۵۵ درصد نیز از مدیریت وی در مقابله با کرونا و وضعیت بد اقتصادی آمریکا ناراضی هستند.

ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری روز سه شنبه برای دور دوم ریاست بر کاخ سفید، با جو بایدن رقیب دموکرات خود به رقابت می‌پردازد. 

بایدن به همکاری های چند جانبه متعهد است و در دوره زمامداری باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا، به چهره ای آشنا برای متحدان دیرینه و شرکای ایالات متحده تبدیل شد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سه شنبه هفته جاری برگزار می شود تا سرنوشت چهل و ششمین مستاجر کاخ سفید در جریان آن مشخص شود.

  • نویسنده :
  • منبع :