19 دی: رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: بنا به توصیه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، مراسم گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان در مناطق مختلف استان تهران لغو شد.

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس توصیه ستاد استانی مقابله با کرونا و به منظور حفظ سلامتی مردم، کلیه مراسم یوم الله ۱۳ آبان که پیش از این قرار بود که در تهران و سایر شهرستان‌ها برگزار شود، لغو شد.

وی گفت: ستاد برگزاری ۱۳ آبان استان تهران در نظر داشت تا این مراسم را مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا و بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی و با استقرار گیت سلامت، تب سنج، ماسک، دستکش و… برگزار کرده و در شهرستان‌ها نیز این مراسم به صورت محدود برگزار شود که بر اساس اعلام فرماندار تهران، این مراسم در استان تهران به ویژه شهر تهران لغو شد.

وی با گلایه از اعضای ستاد ملی کرونا مبنی بر اعلام دیرهنگام لغو این برنامه گفت: اعضای ستاد ملی کرونا از برگزاری این مراسم مطلع بوده و مطالب ارائه شده در جلسات هماهنگی ستاد برگزاری مراسم ۱۳ آبان به آنان ارائه شده است بنابر این نباید شب یوم الله ۱۳ آبان این مراسم لغو می شد.
رئیس شوای هاهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران اظهار کرد: اعضای ستاد ملی کرونا و مسئولان دولتی باید به مردم انقلابی و شهیدپرور جوابگو باشند و مسئولان مدعی تدبیر باید تصمیم بهتری اتخاذ می‌کردند.
وی ضمن عذرخواهی از مردم انقلابی استان تهران گفت: مردم استان تهران طی روزهای اخیر مطالبه جدی برای تجمع محکومیت دولت فرانسه در حمایت از توهین‌کنندگان به نبی مکرم اسلام داشتند که همه این مطالبات به ۱۳ آبان موکول شده بود.

وی تصریح کرد: مسوولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سلامتی مردم را اولویت خود می‌دانند و برگزاری این مراسم را با در نظر گرفتن این اصل و تدارک کلیه امکانات مورد نیاز در پیشگیری از این بیماری، پیش بینی کرده بودند.

آبان یادآور واقعه تاریخی تبعید امام راحل به خاطر مخالفت با قانون ننگین کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳، به خاک و خون کشیده شدن دانش آموزان در مقابل دانشگاه تهران در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام در ۱۳ آبان ۵۸ است.

۱۳ آبان در تقویم ایران اسلامی به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا