19 دی: وزیر خارجه روسیه از آمادگی برای کمک به کشورهای اروپایی برای تولید واکسن کرونا و واکسیناسیون شهروندان این قاره خبر داد.

وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در جلسه وزیران شورای اروپا از آمادگی کشورش برای همکاری با جهت تهیه ویروس کرونا خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «تاس» «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست آنلاین با وزرای کشورهای اروپایی با اشاره به ساخت واکسن ویروس کرونا به نام «اسپوتنیک وی» و کار بر روی ساخت دو واکسن دیگر گفت: «ما آماده همکاری با دیگران در زمینه واکسیناسیون، به ویژه در شورای اروپا هستیم.»

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که کشورها باید نیاز به حفاظت از سلامت مردم خود را بالاتر از ملاحظات سیاسی و اقتصادی قرار دهند.

لاوروف در خاتمه گفت: «همه‌گیری ویروس کرونا به روشنی نشان داد که اروپایی‌ها باید در برابر تهدیدات مشترک متحد شوند.»

معاون نخست وزیر روسیه نیز چندی قبل در همایش بین‌المللی «علم و فناوری» در شهر «سوچی» گفت، واکسن ضد کرونای ساخت روسیه که «اسپوتنیک» نام دارد اثربخشی، قابلیت و ایمنی خود را اثبات کرده است. «دیمیتری چرنیشنکو» معاون نخست وزیر روسیه در سخنرانی خود گفت، همانطور که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت، روسیه آماده است تا تجربیات خود را در زمینه مبارزه با ویروس کرونا با جهان به اشتراک گذارد.

این مقام ارشد دولت روسیه به توزیع بدون قید و شرط واکسن اسپوتنیک به سایر کشورها اشاره کرد و افزود، این واکسن قابلیت، ایمنی و اثر بخشی خود را ثابت کرده است.

  • نویسنده :
  • منبع : فارس