19 دی: امام جمعه قم «امنیت»، «اقتصاد» و «فرهنگ» را سه وظیفه کلیدی مسئولان دانست و گفت: مسئولان دولت باید با هماهنگی کامل افزابش قیمت‌ها را کنترل و مهار کنند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های جمعه امروز که به دلیل قرارگیری شهر مقدس قم در وضعیت قرمز کرونایی به صورت مجازی ایراد شد، افزود: امنیت، هم امنیت خارجی است که باید امکانات پیشرفته ای داشته باشیم که بازدارنده دشمن باشد و جلوی طمع ورزی دشمن را بگیرد و در امنیت داخلی نیز جلوی نفوذ دشمن را بگیریم.

وی ادامه داد: در مساله اقتصاد رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما کمبود نداریم، چرا ما باید شاهد گرانی گوشت و برخی از کالاهای دیگر باشیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اضافه کرد: به مردم عزیز هم عرض می‌کنم که هرجا دیدید که کسانی در این شرایط تحریم به مردم ما خیانت می‌کنند و روزبه روز قیمت کالا و اجناس را بالا می‌برند، این‌ها وظیفه شماست که جلوگیری کنید.

وی تأکید کرد: مسئولان دولت باید با هماهنگی کامل کنترل و مهار کنند، خیلی از مسایل ربطی به این تحریم ها ندارد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ۱۳ آبان ماه امسال فرازهای مختلفی دارد، گفت: یکی درباره شخصیت پیامبر اسلام(ص) و دلسوزی ایشان برای امت اسلامی و هدایت جامعه اسلامی است و نکته ای که اشاره فرمودند؛ همان طور که در عصر جاهلیت آن روز که هنوز افراد به دین گرایش پیدا نکرده بودند، پیغمبر(ص) مورد اذیت و آزار قرار می گرفت، جاهلیت مدرن امروز هم می بینیم که به وسیله کاریکاتور و امثال آن و متاسفانه با حمایت بعضی از روسای جمهور کشورهای اروپایی مانند رئیس جمهوری فرانسه از این هتاکان حمایت می کنند، در حقیقت همان حرکت جاهلیت گذشته را تکرار می کنند.

وی افزود: اما همگان بدانند که همان طور که آن روز موفق نشدند، نور خدا را خاموش کنند، امروز هم نمی توانند این کار را انجام دهند، جمعیت انبوه مسلمانان را در جاهای گوناگون دیدید و این ها هر چه تلاش می کنند که نام پیامبر(ص) محو بشود و اسلام گسترش نیابد، اما علی رغم نظر آنان، نام پیغمبر(ص) هر روز پرآوازه‌تر خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در رابطه با تسخیر لانه جاسوسی نیز رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما آغاز کننده نبودیم، بعد از انقلاب آمریکا در این‌جا سفارت داشت، اما موقعی که دانشجویان ما دیدند، دارند، توطئه می‌کنند و سفارت را به یک جاسوسخانه تبدیل کرده‎اند، آن موقع مساله تسخیر لانه جاسوسی پیش آمد، بنابراین یک عکس‌العملی بود در مقابل عملی که آمریکایی‌ها مرتکب شدند.

وی گفت: مساله دیگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست که رهبر معظم انقلاب به خوبی به آن اشاره کردند و فرمودند که رفت‌وآمد این اشخاص برای ما مهم نیست و در بینش و نگاه ما تاثیری ایجاد نمی‌کند، به خاطر این‌که این‌ها روش‌شان همین است و بارها امام نیز فرمودند که اگر این ها توبه کنند و دست از شرارت بردارند، ممکن است که شرایط به گونه دیگری رقم بخورد، ولی آن چه که ما از این ها سراغ داریم، جز کینه، عداوت و دشمنی نیست.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: تفاوت فرعون مصر با فرعون زمان ما که آمریکا باشد، این است که دایره ظلم و ستم فرعون مصر همان جا در مصر بود، اما دایره ظلم و ستم آمریکا مربوط به سراسر جهان است.

وی با اشاره به سیاست‌های غلط ابرقدرت‌ها گفت: متذسفانه برخی از کشورهای مرتجع منطقه به خاطر این‌که دل اربابشان را به دست بیاورند، ذلیلانه و حقیرانه دست دوستی به سوی رژیم صهیونیستی دراز می کنند.

امام جمعه قم با بیان این که پایه های حکومت صهیونیست‌ها لرزان است، خاطرنشان کرد: این ها دوام نخواهند آورد.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بهترین همسایه برای شماست.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین درباره مساله جنگ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت: این تذکر رهبر معظم انقلاب، تذکر بسیار مهمی بود و این بودکه ارمنستان باید سرزمین هایی را که از جمهوری آذربایجان اشغال کرده است، آن جا را خالی کند، زندگی مسالمت آمیزی به عنوان همسایگان ما کنار ما داشته باشند و در آن منطقه ای که ارامنه حضور دارند، حقوق ارامنه هم باید حفظ شود؛ بنابراین، این پیشنهاد و راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای خاموش شدن این جنگ است.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به ۲۳ ربیع الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر مقدس قم و استقبال مردم قم از ایشان گفت: همیشه مردم قم ارادت خود را به اهل بیت(ع) ثابت کرده اند، کما اینکه در زمان ما هم مردم پای کار هستند.

عضو مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: امروز حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) مأمن و پناهگاه مردم و بزرگان ما شده است و نه تنها در کشور، بلکه در سراسر جهان، امروز حرم مطهر حضرت معصومه(س) پناهگاه است.

وی به هفته تربیت (۱۹-۱۳ آبان) نیز اشاره و اضافه کرد: تربیت یکی از مسایل کلیدی و اساسی در جامعه ماست و حیات و مَمات جامعه در سایه تربیت درست و نادرست است.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: صاحب نظران چهار عامل کلیدی را برای تربیت مطرح می کنند؛ نخست محیط خانواده، دوم محیط مدرسه، سوم رسانه ها هستند که نقش بسیار کلیدی و اساسی دارند، به ویژه فضای مجازی که این رسانه هم تهدید و هم فرصت است، می تواند نقش کلیدی در این مساله داشته باشد.

وی ادامه داد: عامل چهارم نیز جامعه است که ارزش ها و ضدارزش های جامعه می تواند روی افراد تاثیرگذار باشد.

  • نویسنده :
  • منبع :