19 دی: وزیر امورخارجه کشورمان که برای دیدار رسمی در کوبا به سر می برد، با برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امورسخنگویی وزارت امورخارجه، دو طرف در این دیدار زمینه های توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه های سیاسی، اقتصادی و همکاری های بین المللی را مورد بررسی و تاکید قرار دادند.

حمایت دو کشور از آرمان فلسطین، همکاریهای دو طرف در حوزه های انرژی، نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی و همچنین هماهنگی دو کشور در مباحث مرتبط با آمریکای لاتین و خاورمیانه از جمله مسایل مورد گفتگوی وزرای امور خارجه ایران و کوبا بود.

ظریف در هاوانا با وزیرامورخارجه کوبا دیدار و گفت وگو کرد - ایرنا

پیشتر وزیر امور خارجه کشورمان در هاوانا از دو مرکز مطالعات پزشکی و دارویی از جمله مرکز مطالعات پیشرفته CEA و مرکز مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی CIGB کوبا بازدید کرد.

در جریان بازدید محمد جواد ظریف، روسا و مدیران این دو مرکز در ارتباط با پیشرفت های حاصله برای تولید انواع واکسن بخصوص واکسن کووید ۱۹ توضیحاتی را ارائه دادند.

بازدید ظریف از دو مرکز پژوهشی کوبا - ایسنا

همچنین مدیران وزارت بهداشت کوبا و مرکز «بیو فارما کوبا» نیز  توضیحاتی در خصوص مراحل تولید انواع واکسن و همکاریهای بیو فارما کوبا با انستیتو پاستور ایران ارائه دادند.

در این بازدید طرف کوبایی آمادگی خود برای همکاری در حوزه های تخصصی با طرف ایرانی را اعلام کرد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا