19 دی: ارزش دلار در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سقوط کرد و امروز (یکشنبه) در صرافی‌های بانکی، هزار و ۶۰۰ تومان تومان نسبت به دیروز کاهش یافت و به ۲۲ هزار و ۸۹۰ تومان رسید.

ساعت ۱۳ امروز نرخ فروش دلار در صرافی‌های بانکی ۲۲ هزار و ۸۹۰ تومان اعلام شد و یورو با کاهش هزار و ۹۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته (شنبه) به ۲۷ هزار تومان رسید.

 البته صرافی‌های بانکی همچنان نرخ خرید دلار و یورو را اعلام نمی‌کنند.

همچنین در سامانه سنا در روز معاملاتی گذشته (شنبه) هر دلار با نرخ میانگین ۲۴ هزار و ۳۶۹ تومان اعلام شد و یورو با نرخ ۲۸ هزار و ۷۷۹ تومان معامله شد.

علاوه بر این، در سامانه نیما نیز دیروز(شنبه) حواله یورو با میانگین قیمت ۳۱ هزار و ۹۵۴ تومان و حواله دلار به ۲۵ هزار و ۸۴۵ تومان به فروش رسید.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسان بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

به گزارش ایرنا، اگرچه در مقطعی نرخ دلار تا ۳۲ هزار و ۱۰۰ تومان نیز افزایش یافت اما در ۲۰ روز اخیر روند افزایشی قیمت شکسته شد و سیر نزولی قیمت ها در حالی در بازار ارز از عصر چهارشنبه ۱۴ آبان آغاز شد و همچنان ادامه دارد که قیمت دلار با کاهش حدود ۷ هزار تومانی همراه بود و دلار از ۳۰ هزار تومان ظهر چهارشنبه به ۲۲ هزار و ۸۹۰ هزار تومان در ظهر امروز یک‌شنبه ۱۸ آبان رسید.

از دیدگاه فعالان بازار ارز، مهمترین عامل تأثیرگذار چشم انداز مثبت به آینده بازار ارز است؛ از آنجا که از ماه قبل بازار به انتخابات امریکا چشم دوخته بود، با نهایی شدن گزینه ریاست جمهوری آمریکا، سناریوهای بدبینانه برای آینده کنار رفت و بازار با امیدواری به آینده شاهد ریزش قیمت هاست.

  • نویسنده :
  • منبع :