19 دی: رییس اتحادیه طلا و جواهر اظهار داشت: هیچ مقاومتی برای ریزش قیمت طلا و سکه در بازار وجود ندارد برخلاف اینکه در روزهای رشد قیمت بازار، عده‌ای در معاملات کاغذی شیطنت‌هایی برای افزایش بیشتر طلا می‌کردند اما امروز برای کاهش قیمت‌ها مقاومتی وجود ندارد.

ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با ایلنا درباره وضعیت بازار سکه و طلا با ریزش نرخ ارز اظهار داشت: 50 درصد نرخ طلا و سکه متاثر از نرخ ارز و 50 درصد دیگر از نرخ انس جهانی تاثیر می‌پذیرد و نه در ایران بلکه در تمام دنیا این حرکت متناسب با هم است.

وی ادامه داد: طبیعی است که با ریزش نرخ ارز قیمت طلا و سکه هم کاهش یابد و امیدواریم بازار ارز به گونه‌ای مدیریت شود که عرضه و تقاضا به تعادل برسد تا شاهد تکرار قیمت‌های نجومی در این بازار نباشیم.

رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه این چند بازار ارز به آرامش نزدیک شده است، ادامه داد: اگر در همین مسیر حرکت کنیم، دیگر نوسانات هیجانی و ناگهانی رخ نمی‌دهد و شاهد آن نخواهیم بود که در یک ساعت هر گرم طلا 200 هزار تومان افزایش یابد. البته همواره نوسان‌های جزیی از قدیم بوده و این نوسانات ناچیز نمی‌تواند التهاب آفرین باشد و پس از این هم وجود خواهد داشت.

محمدولی درباره میزان تقاضا در بازار در چند روز گذشته گفت: مانند هر دوره‌ای که نرخ‌ها رو به کاهش است، تقاضا هم کم بوده و مردم بیشتر فروشنده طلا و سکه بودند.

وی با اشاره به آخرین قیمت‌ها در بازار طلا و سکه اظهار داشت: در حال حاضر قیمت هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 150 هزار تومان، هر مثقال طلا  4 میلیون و 480 هزار تومان، سکه تمام طرح جدید 12 میلیون و 610 هزار تومان، نیم سکه 6 میلیون و 800 هزار تومان، ربع سکه 4 میلیون و 700 هزار تومان و سکه‌های یک گرمی 2 میلیون و 600 هزار تومان است.

محمدولی درباره کاهش جزیی سکه نسبت به روز گذشته علی رغم انتظارات برای ریزش بیشتر از این قیمت‌ها گفت: هیچ مقاومتی برای ریزش قیمت طلا و سکه در بازار وجود ندارد برخلاف اینکه در روزهای رشد قیمت بازار، عده‌ای در معاملات کاغذی شیطنت‌هایی برای افزایش بیشتر طلا می‌کردند اما امروز برای کاهش قیمت‌ها مقاومتی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: سکه بیشتر از طلا قیمت خود را نسبت به ریزش نرخ دلار حفظ کرده که دلیل آن هم به میزان عرضه و تقاضا برمی‌گردد.

  • نویسنده :
  • منبع :