19 دی: ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق از دستور نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای نظامی این کشور برای تقویت نیروهای مسلح در استان دیاله در مجاورت مرز با جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با عناصر تروریست و مسلح خبر داد.

در بیانیه شنبه شب ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق آمده است: «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به وزارتخانه های دفاع و کشور دستور داده تا نیروهای پلیس و ارتش در استان دیاله در راستای افزایش امنیت و ثبات در این استان تقویت شوند.

این ستاد افزود: در راستای اجرای مصوبات شورای وزرای امنیت ملی عراق، مشاور امنیت ملی همراه با یک هیات امنیتی بلندپایه برای پیگیری وضعیت امنیتی وارد استان دیاله شد.

براساس بیانیه این ستاد، این هیات شامل جانشین ستاد عملیات مشترک، قائم مقام وزارت کشور در امور اطلاعاتی و مدیر واحد اطلاعات نظامی پلیس فدرال و تعدادی از مسئولان امنیتی دیگر بود که از منطقه «ابی صیدا» برای آگاهی از اوضاع امنیتی در آنجا و مطلع شدن از نزدیک از روند مسائل امنیتی بازدید کرد.

مناطق المقدادیه و ابی صیدا در استان دیاله اخیرا شاهد حملات و حوادث امنیتی علیه یگان های امنیتی یا حمله به غیرنظامیان و برخی شخصیت های محلی و عناصر امنیتی و درگیری های عشایری بوده است.

برخی عناصر تروریست و مسلح اخیر بر شدت فعالیت خود در استان‌های الانبار در غرب و صلاح الدین در شمال بغداد و استان دیاله در شرق عراق افزوده‌اند و از همین رو، نیروهای الحشد الشعبی و سایر نیروهای مسلح عراق به طور مشترک تاکنون چندین عملیات گسترده علیه آنها اجرا کرده و شماری از این عناصر را دستگیر و مخفیگاه های آنها را منهدم کرده‌اند.

با وجود عملیات‌ مختلفی که نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی مناطق این کشور از وجود تروریست‌های داعش انجام می‌دهند، عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا