19 دی: جو بایدن بطور غیر رسمی کار خود را بعنوان رئیس جمهوری منتخب آمریکا آغاز کرد و روز دوشنبه در راستای طرح بهبود اقتصاد کشور با رئیسان غول‌های اقتصادی از جمله مایکروسافت، جنرال موتور و رهبران کارگری دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش بلومبرگ، بایدن در دیدارهای روز دوشنبه خود که به صورت ویدئویی بوده است به تشریح چگونگی مهار همه گیر ویروس کرونا و احیای اقتصاد آمریکا در دولت خود پرداخت.

در گفت و گوی بایدن که با محوریت چگونگی همکاری تجارت با نیروی کار بوده است، شماری از مقامات کارگری شرکت خودرو سازی جنرال موتور نیز حضور داشته اند.

بایدن در توصیف طرح اقتصادی دولت خود گفت: برای بازگشت اقتصاد خود به مسیر درست، همه ما در مورد هدف مشترک توافق داریم. ما توافق می کنیم که نمی توانیم فقط اقتصاد را بهبود بخشیم، بلکه باید آن را بهتر بسازیم.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا تصریح کرد که مشتاقانه منتظر شنیدن "دیدگاه های مختلف" در مورد همکاری کارگران و مشاغل برای بازسازی اقتصاد در میان بحران ویروس کرونا است.

وی همچنین گفت که ویروس باید مهار شود تا بتوان اقتصاد را در مسیر درست خود قرار داد.

کاملا هریس معاون بایدن نیز در این گفت و گو اظهار کرد؛ کشور برای احیای اقتصاد به "رهبری جمعی" نیاز دارد.

در کنار روسای شرکت های مایکرو سافت و جنرال موتور، روسای دیگر سازمان های کارگی آمریکا از جمله رییس رئیس اتحادیه بین المللی کارمندان خدمات، رییس اتحادیه غذا و کارگری تجاری آمریکا نیز حضور داشتند.

سسیلیا مونوز مشاور عالی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که اکنون در تیم انتقال بایدن مشغول به کار است در این گفتگو نیز حضور داشت.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا