19 دی: مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری قم گفت: ۷۱ فرصت سرمایه‌گذاری در قم به‌روز شده و آماده ورود متقاضیان است که این امتیاز ویژه‌ای برای فعالان اقتصادی به شمار می‌آید.

سید رضا طباطبایی بیان کرد: ارتباط مسئولان ارشد استان با فعالان بخش خصوصی بسیار مطلوب است و در همین رابطه در جریان تشکیل منظم ۶ جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در قم از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، ۶۳ مصوبه عملیاتی برای حمایت از عرصه تولید و سرمایه‌گذاری تهیه و برای اجرا ابلاغ‌شده است.

وی بیان کرد: همچنین طی این مدت تشکیل ۲ جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری در قم، ابلاغ ۱۱ مصوبه برای حمایت از فعالان اقتصادی استان را در پی داشته و بر همین اساس امتیازهای ویژه‌ای نیز برای سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در قم لحاظ شده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری قم ادامه داد: پیگیری برای اصلاح ساز و کار تسویه حساب تعهدات ارزی واحدهای تولیدی که در سال‌های گذشته از صندوق ذخیره ارزی یا صندوق توسعه ملی استفاده کردند و هم‌اکنون موظف به تسویه با ارز آزاد شده‌اند ازجمله مهمترین مصوبه‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان است.

وی گفت: همچنین پیگیری راهکارهای قابل‌اجرا برای رفع مشکل‌های ناشی از ویروس کرونا و آسیب‌های آن به واحدهای اقتصادی و تولید فعال در قم از دیگر اقدام‌های مهم شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان به شمار می‌آید.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری قم بیان کرد: تشکیل کارگروه اقتصادی،‌ اشتغال و سرمایه‌گذاری قم نیز مصوبه‌های مهمی نظیر ایجاد کمیته سیاست‌گذاری تأمین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری استان،‌ استقرار مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در محل مستقل برای کاهش بروکراسی اداری، تهیه سامانه جامع استعلامات از دستگاه‌های اجرایی برای سرمایه‌گذاران متقاضی استفاده از اراضی دولتی و انعقاد تفاهم‌نامه با برق منطقه‌ای تهران برای تامین برق شهرک صنعتی شکوهیه را درپی داشته است.

وی ادامه داد:‌ بروز نمودن ۷۱ فرصت سرمایه‌گذاری در استان و صدور ۲۱ مجوز بی‌نام از مجوزهای سرمایه‌گذاری برای تسهیل فعالیت اقتصادی بخش خصوصی در قم از دیگر اقدام‌های مهم کارگروه اقتصادی،‌ اشتغال و سرمایه‌گذاری استان است.

تاکنون حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی استان قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۷ هزار تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ همچنین قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است ‌که هرکدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری،‌ تولید و اشتغال دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :