19 دی: وزیر خارجه آمریکا در توییتی به رایزنی خود با ولی‌عهد ابوظبی و تلاش برای مواجهه با ایران اشاره کرد.

وزیر خارجه آمریکا عصر شنبه به وقت تهران در توییتی از رایزنی خود با ولی‌عهد ابوظبی برای مواجهه با ایران و توسعه بیشتر روابط دوجانبه سخن گفت.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در توییتی نوشت: «خوشحالم که "محمد بن زاید آل نهیان" ولی‌عهد ابوظبی را مجددا ملاقات کرده و در زمینه اجرای توافق آبراهام و تلاش‌ها برای مواجهه با ایران رایزنی کردیم. روابط ایالات متحده با امارات متحده عربی به طور فزاینده در حال گسترش است و ثبات بیشتری را برای منطقه به ارمغان می آورد.»

وزیر خارجه آمریکا روز شنبه برای رایزنی با مقامات قطری عازم دوحه شد.

وی اخیرا نیز به بیان اتهامات تکراری علیه تهران پرداخت و گفت که تهدیدات ایران در منطقه ادامه دارد و واشنگتن از فشار خود علیه تهران نخواهد کاست و بزودی تحریم‌های بیشتری علیه مسئولین ایرانی وضع خواهد شد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا بعد از خروج از برجام وعده داده بود با پیگیری سیاست فشار حداکثری، ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.در حالی که بیش از دو سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند. از سوی دیگر بسیاری از تحلیلگران آمریکایی با ارائه شواهدی گفته‌اند سیاست‌ فشار‌ حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است.

  • نویسنده :
  • منبع : فارس