طی روزهای اخیر شاهدیم که با وجود افزایش آمار ابتلای به کرونا در کشور و همچنین قربانی شدن تعداد بیشتری از هموطنانمان، برخی مسئولان وزارت بهداشت به عنوان فرماندهان خط مقدم مقابله با این ویروس منحوس چنان در حال بحث و جدل با یکدیگر هستند گویا امروز هفته‌های اول درگیری با این بیماری است که برخی فرماندهان در این جنگ این‌گونه سراسیمه یا آشفته و عصبی هستند.

مردم از شما عزیزان به عنوان نخبگان جامعه پزشکی انتظار برنامه‌ریزی دقیق، پایبندی به صحبت‌ها، شنیدن استدلال‌های علمی و ارائه راهکار عملی دارند نه اینکه مانند برخی سیاسیون از تریبون‌های مختلف به جان هم بیفتید و یادتان برود چرا در چنین مقامی گمارده شده‌اید، اختلاف سلیقه و اختلاف نظر امری طبیعی است اما آیا در جلسات مختلفی که با یکدیگر دارید نمی‌توان به نتیجه‌گیری درست رسید تا مردم در شرایط بحرانی نشنوند که قرار بوده با ایده «ایمنی گله‌ای» به سمت دفع بیماری پیش بروید؟

به جای مدیریت و تزریق آرامش به جسم و ذهن خسته کادر درمان، بیماران و خانواده‌هایشان، یاس و ناامیدی را در دل‌ها و اذهان عمومی نکارید.

در شرایطی که برخی کشورها در حال برنامه‌ریزی برای انجام واکسیناسیون عمومی کرونا هستند، شاید بهتر باشد شما عزیزان ابتدا کرونای سیاست زده را واکسینه کنید و سپس به فکر مبارزه قدرتمند با ویروس کووید 19 باشید.

  • نویسنده : محدثه نجف زاده
  • منبع :