19 دی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر قم ازنظر میزان بستری بیماران کرونایی، در رتبه بیست و دوم کشوری است و اگر قرار به تغییر رنگ کرونایی قم از قرمز به دیگر رنگ‌ها باشیم، توسط وزارت بهداشت تصمیم گیری خواهد شد.

محمدرضا قدیر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان قم گفت: وضعیت استان قم ازنظر کرونا، یک وضعیت با ثبات نسبی ولی شکننده است و تصور اینکه چون آمار کرونایی ها کمتر شده، پس قم آسیب‌پذیری کمتری دارد، اشتباه است.

وی تصریح کرد: متاسفانه روزانه به‌طور متوسط متأسفانه ۸ تا ۱۰ نفر از همشهریان عزیزمان براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند و خانواده‌ها عزادار و داغدار می‌شوند.

وی تأکید کرد: وضعیت کنترل و پیشگیری از کرونا در قم کاملاً شکننده است و اگر کمترین بی‌توجهی صورت گیرد، بار دیگر با اوج گیری این ویروس آن‌هم در فصل زمستان روبه‌رو خواهیم شد.

قدیر با انتقاد از برخی دستگاه‌های استان گفت: متأسفانه برخی از دستگاه‌ها مبارزه و مقابله با کرونا را اولویت اول کاری خود قرار نداده و رفتارهایی انجام می‌دهند که نگران‌کننده و غیرقابل قبول است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طبق دستور مقام معظم رهبری همه وظیفه‌داریم که به دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل کنیم و این یک وظیفه شرعی، دینی و مدنی است.

وی با اشاره به ارائه خدمات به بیماران گفت: تمامی تلاش همکاران بنده بر این بوده که خدمات سلامت به‌صورت عادلانه و مبتنی بر حفظ کرامت و ارزش های والای انسانی ارائه شود و بر همین اساس، حداکثر خدمات به بیماران عزیز داده شده است.

قدیر با اشاره به برخی شائبه‌های مطرح‌شده در خصوص رنگ‌بندی وضعیت استان‌ها گفت: این امر بر اساس شاخص های متعددی میباشد که با بررسی‌ ها و نظر وزارت بهداشت انجام می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی هیچ‌گونه اختیاری در تعیین و تغییر رنگ‌بندی‌ها ندارد.

وی تأکید کرد: تعیین محدودیت های اقشار مختلف و اصناف توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا است و در استان‌ها فقط آن‌ها اجرایی می‌ شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر قم ازنظر میزان بیماران بستری مبتلا و مشکوک به کرونا، در رتبه بیست و دوم کشوری است و اگر قرار به تغییر رنگ کرونایی قم از قرمز به دیگر رنگ‌ها باشیم، توسط وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :