19 دی: دبیرشورای عالی حوزه های علمیه خواستار توجه جدی به وضعیت معیشت مردم شد و گفت: مجلس با طرح ها، دولت با لوایح و قوه قضائیه با اهتمام جدی مبارزه با سودجویان و مفاسد اقتصادی به اوضاع و شرایط نامناسب اقتصادی و معیشتی مردم رسیدگی کنند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز جمعه هفتم آذرماه در خطبه های آدینه ای که از سیمای نور پخش شد، تأکید کرد: مردم امروز حقیقتاً مشکل دارند، شرایط سخت است و گلایه دارند. امروز افرادی مراجعه می کنند و می گویند ما برای اسلام کم نگذاشتیم ، انقلاب و نظام شهید داده ایم و هنوز هم پای آرمان ها ایستاده ایم ولی این شرایط چیزی نیست که حق ما و این ملت باشد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: شرایط فعلی زیبنده این کشور نیست، مگر می شود مسئولان از وضعیت گمرکات و آنچه در آن جمع شده است خبر نداشته باشند؟ اینکه مایحتاج مردم جایی نگهداری شود و بماند تا گران تر عرضه شود جای هیچ توجیهی ندارد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به دهم آذرماه سالروز شهادت فقیه مجاهد مرحوم آیت الله سیدحسن مدرس(ره) خاطر نشان کرد: شهید مدرس که سالروز شهادت ایشان به عنوان روز مجلس نامگذاری شده است اسوه شهامت و شجاعت، بصیرت و تیزهوشی، صراحت کلام و نفوذ ناپدیر بود و در آن دوران مقابل رضاخان قلدر ایستادگی کرد و از آموزه های اسلام صیانت کرد.

امام جمعه قم ادامه داد: ویژگی ها و خصوصیات شهید مدرس (ره) امروز باید الگو نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همه خدمتگزاران نظام و امت اسلامی باشد، شهید مدرس آنچه را به صلاح دین و مردم بود را بیان می کرد از بیان آن هراسی به دل راه نمی داد، متأسفانه معضلی که امروز برخی از خادمان ملت به آن دچار هستند بحث توقعات است که در موردشان به وجود می آید و این باعث می شود زمانی که باید لب به سخن گوشایند حرفی نمی زنند و زمانی که نباید حرفی بزنند، سخن می گویند.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارداشت: آنچه از مجلس جدید انتظار می رود آنست که به فکر مردم و میعشت آنان باشد همانطور که رهبر معظم انقلاب در جلسه با مسئولان شورای عالی اقتصادی اشاره داشتند تا وقتی که نگاه ما به بیرون از مرزها باشد و چشم امیدمان دول غربی و استکباری باشد تغییر در شرایط بوجود نخواهد آمد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تأکید کرد: چاره بهبود شرایط در داخل کشور و همتی بلند است که هر یک از مسئولان و دستگاههای مرتبط باید آنچه را که در اختیار دارند در راستای بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی مردم به کار ببندند و دولت با لوایح، مجلس با طرح ها و قوه قضائیه با برخورد جدی با محتکران، سودجویان و مفسدین اقتصادی به تحول اقتصادی و معیشتی مردم کمک بسزایی کنند.

  • نویسنده :
  • منبع : حوزه