19 دی: دقایقی بعد از ترور «محسن فخری زاده»، دانشمند هسته ای کشورمان در نزدیکی تهران، رسانه های رژیم صهیونیستی به ارائه خبر و گزارش در این زمینه پرداخته اند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در توئیتی مبهم نوشت: شهروندان اسرائیل شنبه خوبی را برای شما آرزو می‌کنم. این پیام از نگاه برخی از رسانه‌های این رژیم، اشاره‌ای تلویحی و غیرمستقیم به این عملیات ترور بوده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی عبری زبان اینتل تایمز هم به نقل از نتانیاهو نوشت: دوست دارم که لیستی از مسائلی را که این هفته انجام دادم را با شما در میان بگذارم این لیست مفصل است، اما قادر نیستم همه چیز را برای شما فاش کنم.‎

به نوشته این رسانه عبری زبان عملیات ترور صورت گرفته بعداز ماه‌ها برنامه ریزی و تعقیب انجام شده است.

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در گزارشی اولیه از این حادثه تروریستی اعلام کرد: محسن فخری زاده با گلوله افراد ناشناس در تهران پایتخت ایران به قتل رسیده است. وی اگرچه بعد از ترور به بیمارستان منتقل شد، اما کادر بیمارستانی نتوانستند مانع از فوت وی شوند.

نتانیاهو پیش از این به نام محسن فخری زاده به عنوان بخشی از برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرده بود.

در این حال شبکه 7 تلویزیون این رژیم هم با درج خبر، فرد قربانی این ترور را پدر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد.

این شبکه در سایت خود با انتشار تصویری از یک تک تیرانداز صهیونیست نوشت : چند فرد ناشناس مستقیما به سر فخری زاده شلیک کردند.‎

همچنین، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی علاوه بر تکرار اطلاعات سابق نوشت : ترور فخری زاده به سلسله و لیست طویلی از ترور دانشمندان هسته ای ایران اضافه می‌شود که به عنوان چالشی بزرگ در زمینه مقابله با توسعه برنامه هسته ای ایران تبدیل شده بودند.

طی سال های مذاکره بین ایران و قدرت های بزرگ که منجر به توافق هسته ای شد، گزارش هایی درباره نقش اسرائیل و سازمان های مخالف جمهوری اسلامی در ترور دانشمندان هسته ای ایران از سوی رسانه های خارجی منتشر شده بود.

این رسانه مدعی شد از دست رفتن فخری زاده می تواند زیان بزرگی برای نظام ایران بعد از ترور (سردار شهید) حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران محسوب شود که ژانویه گذشته به وقوع پیوست.‎

مرکز پژوهش های اورشلیم (قدس) هم در گزارشی سریع که در پایگاه اطلاع رسانی خود منتشر شد اعلام کرد: بر اساس اطلاعات این مرکز ، ضاربین از مسافتی بسیار نزدیک ترور خود را انجام داده و محافظ شخصی وی نیز در این حادثه کشته شد.

مرکز پژوهشی به طور ضمنی و با استناد به گزارش شبکه العالم اذعان کرد این اقدام کار عوامل موساد بوده است.

شبکه 20 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی در این زمینه تاکید کرد، این دانشمند بزرگی بود که اسرائیل را آزار می داد.‎

در این بین پایگاه اطلاع رسانی روزنامه معاریو تاکید کرد مسئول برنامه هسته ای ایران در تهران ترور شد.

این روزنامه با اشاره به اظهار نظر نتانیاهو درباره اینکه نمی تواند همه چیز را بازگو کند تلویحا از نقش اسرائیل در این رابطه پرده برداشت.

پایگاه اطلاع رسانی روتر نیز با انتشار ویدئویی که بنیامین نتانیاهو در توئیتر خود به اشتراک گذاشته بود ، نوشت : آیا ما قبلا درباره ترور این دانشمند هشدار داده بودیم.‎

روزنامه یدیعوت احارانوت هم در گزارشی شبه مفصل در این زمینه آن را به آن را به یک داستان درام در تهران توصیف کرد و افزود دانشمند هسته‌ای بزرگی در استان تهران ترور شده است.

به نوشته این روزنامه، سرویس اطلاعات آمریکا به او لقب "عبدالقدیر خان" ایران داده،، عبدالقدیر خان پدر برنامه هسته ای پاکستان بوده و اولین سانتریفیوژها را در اختیار ایران قرار داده بود.

یدیعوت در ادامه نوشت تا لحظه تهیه گزارش هیچ کس مسئولیت این ترور را به عهده نگرفته است، اما طی یک دهه گذشته ، طی سلسله ترورهایی علیه مجموعه ای دانشمندان ایرانی صورت گرفته تا با این کار روند پیشرفت برنامه هسته ای ایران به تاخیر افتد.

روزنامه هاآرتص هم لحظاتی بعد از انتشار خبر این اقدام تروریستی نوشت: تصاویر منتشر شده از خودروی حامل فخری زاده آثار گلوله را در شیشه جلوی آن نشان می دهد. در این حادثه سه یا چهار نفر دیگر هم کشته شدند.

این روزنامه با اشاره به واکنش حسین دهقان نوشت: مشاور نظامی رهبر ایران قول داد پاسخ این اقدام را به مسئولین انجام آن خواهد داد.دهقان در توئیتر نوشت: آنها را از کرده خود پشیمان خواهیم کرد.

هاآرتص نوشت فخری زاده یک دانشمند فیزیک هسته ای است که پدر برنامه هسته ای ایران محسوب می شود بر اساس گزارش هایی که امروز منتشر شد او یک سال پیش هم از یک ترور جان سالم به در برده بود ، وی سالهاست که زندگی مخفیانه ای داشته اما نامش در سخنرانی نخست وزیر نتانیاهو در زمان کشف و افشای آرشیو هسته ای سری ایران اعلام شد.

  • نویسنده :
  • منبع : تسنیم