19 دی: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۳۷۱ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۸ هزار و ۲۴۶ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز دوشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۰ آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۳۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۲۷۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۶۲ هزار و ۷۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۶۶۸ هزار و ۱۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۸۵۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۳۴۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

وی با تشریح وضعیت اپیدمی کرونا در استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: در این استان همچنان نمودار موارد ابتلا و بستری نسبتا صعودی است و شهرستانهای بویراحمد و کهگیلویه در این استان در وضعیت قرمز یعنی خیلی پر خطر، شهرهای باشت، چرام و گچساران در وضعیت نارنجی یا پر خطر و شهرهای لنده، بهمئی،مارگون و گراب در وضعیت زرد یا خطر متوسط قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: میزان موارد بستری کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد در هفته اول آذر ۳۶.۶ نفر به ازای هر صدهزار نفر است که با اختلاف قابل توجه از میانگین کشوری بالاتر است، میانگین موارد مرگ کرونا در این استان نیز ۳۰ در یک میلیون نفر است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۳۲۷ بیمار قطعی کووید۱۹ در بیمارستانهای استان کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند و ۳۴ نفر از این بیماران به علت وخامت حال در بخش مراقبت های ویژه هستند.

لاری گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۹ درصد است و از ابتدای شیوع کرونا در ایران تاکنون ۵۴ هزار تست تشخیص کرونا از مردم در این استان گرفته شده است که امیدواریم با همکاری مسئولان میزان انجام تست بیشتر شود.

وی افزود: بیماری کووید۱۹ با وجود همه اقدامها وتلاشهای مسئولان همچنان در ایران تعداد زیادی قربانی می گیرد بنابراین از همه نهادهای متولی انتظار داریم در رعایت پروتکل های بهداشتی همکاری کنند و از مردم می خواهیم از برگزاری دورهمی و مهمانی ها تا زمان توقف شیوع بالای اپیدمی کرونا خودداری کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :