19 دی: روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: بی‌تعارف باید بگوئیم اکنون در مجلس شورای اسلامی، فردی با ویژگی‌های مدرس نداریم و این یک نقص بزرگ و یک فقر واقعی برای مجلس و قوه مقننه نظام جمهوری اسلامی است.

روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به روز دهم آذر که به نام روزمجلس نامگذاری شده است نوشت: بی‌تعارف باید بگوئیم اکنون در مجلس شورای اسلامی، فردی با ویژگی‌های مدرس نداریم و این یک نقص بزرگ و یک فقر واقعی برای مجلس و قوه مقننه نظام جمهوری اسلامی است.

انتظار این بود که نظام جمهوری اسلامی بتواند در عمر بیش از 40 ساله خود، نه فقط یک فرد بلکه افرادی همچون مدرس تحویل جامعه بدهد و امروز یکی از افتخارات مردم ایران این باشد که در قوه مقننه کشور چندین شخصیت بزرگ با ویژگی‌ها و امتیازات سیدحسن مدرس دارند. متأسفانه این انتظار برآورده نشده و اکنون مجلس شورای اسلامی بشدت نیازمند مدرس‌گونه‌هائی است که بتوانند به اعضاء قوه مقننه درس ساده‌زیستی، مردم‌داری، قناعت، شجاعت، صراحت لهجه، صفا، صداقت، مجاهدت و مقاومت بیاموزند.

اگر فقط ساده‌زیستی و قناعت و مردم‌داری شهید مدرس در وجود نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی باشد، سایر ویژگی‌ها نیز به تدریج پدید خواهند آمد ولی افسوس که حقوق‌های ده‌ها میلیونی، وام‌های کلان، دناپلاس و منازعات سیاسی و جناحی اجازه برآورده شدن این انتظار را نمی‌دهند و مجلس یازدهم با گذشت 6 ماه از فعالیت خود هنوز نتوانسته از چنبره شعارزدگی خارج شود و در مسیری قرار گیرد که با پیمودن آن بتواند گرهی از زندگی مردم باز کند. از این مجلس با توجه به اینکه در همین مدت کوتاه، دو بار مورد عتاب رهبری قرار گرفته و به خاطر مواضع و سخنان حرام و خلاف شرع بعضی افراد، مؤاخذه شده، انتظار اینست که مسیر صحیح را پیدا کند و کاری کند که از بلندگوی آن، سخنان وحدت‌آفرین و امیدوارکننده به گوش برسد.
به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس و«روز مجلس»با توجه به نیاز شدید مجلس شورای اسلامی به الگوی مدرس و فقر شدیدی که نسبت به ویژگی‌های این اسوه جهاد و ساده‌زیستی و مردم‌داری وجود دارد،لازم می‌دانیم به نمایندگان مجلس توصیه کنیم آشنا شدن با شخصیت شهید مدرس را در دستور کار خود قرار دهند. برای این کار، دو راه وجود دارد، یکی مطالعه سخنان و پیام‌های امام خمینی درباره شهید مدرس و دیگری مطالعه کتاب‌هائی که درباره زندگی این مرد بزرگ نوشته و منتشر شده‌اند. برای نمایندگان مجلس باید یک درس مدرس‌شناسی گذاشته شود تا با خلق و خوی این مرد بزرگ آشنا شوند و راه و رسم او را سرمشق خود قرار دهند. فقط در اینصورت است که مجلس شورای اسلامی می‌تواند جایگاه واقعی خود را که در خور شأن نظام جمهوری اسلامی باشد، پیدا کند.

  • نویسنده :
  • منبع :