19 دی: مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران از تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه‌شدگان این سازمان تا ۳۱ فرودین ماه ۱۴۰۰ به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه سازمان بیمه سلامت، داود حاج قاسمعلی درباره تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت بیان کرد: برای پیشگیری از ازدحام در دفاتر پیشخوان با توجه به شیوع ویروس کرونا، تمامی دفترچه های بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران به جز صندوق بیمه سلامت ایرانیان که تاریخ اعتبارشان از ابتدای سال ٩٩ به اتمام رسیده، به مدت ۶ ماه تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ تمدید شده تا کسانی که دفترچه‌شان برگه‌های سفید دارد نیازی نباشد که برای تمدید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: به موسسات درمانی طرف قرارداد اعلام شده که تمامی دفترچه های بیمه سلامت تا مدت زمان اعلام شده حتی برای دریافت خدمات معمولی غیرالکترونیک دارای اعتبار بوده و قابل پذیرش هستند.

وی افزود: دفترچه حدود ۶ میلیون نفر در کشور تاکنون تمدید اعتبار شده و با این اقدام مراجعات بیمه شدگان به دفاتر پشخوان کاهش قابل توجهی یافته است.

حاج قاسمعلی اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا هر ماه حدود یک میلیون چاپ دفترچه در دفاتر پیشخوان صورت می‌گیرد که این موضوع به دلیل تمدید اعتبار سیستمی نسبت به قبل کمتر شده است.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت با شماره گیری #١٦٦٦* می‌توانند کد ملی خود را وارد کنند و با دریافت پیامک از تمدید اعتبار دفترچه خود اطمینان حاصل کنند و موسسات درمانی نیز با همین اقدام می‌توانند نسبت به پذیرش بیمه شدگان سازمان اقدام کنند.

سازمان بیمه سلامت پیش از این نیز اعلام کرده بود که دفترچه بیمه سلامت بیمه شدگانی که دفترچه بیمه آنها دارای نسخ سفید است نیازی به تعویض ندارد و این افراد می‌توانند بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان و دریافت دفترچه جدید به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه و خدمت مورد نظر را دریافت کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :