19 دی: معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از برگزاری نخستین جلسه آمادگی برای حمل، انتقال و نگهداری واکسن کووید ۱۹ به کشور در این وزارتخانه خبر داد.

"شهرام آدم‌نژاد" جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران از برگزاری جلسه آمادگی برای حمل و انتقال واکسن کووید ۱۹ خبر داد و افزود: به‌منظور آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای حمل و انتقال واکسن کووید ۱۹ به کشور جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مربوطه برگزار شد.

وی گفت: بررسی‌ها درباره شرایط و تجهیزات مورد نیاز برای انتقال واکسن به کشور با هواپیما و تامین ابزار و تجهیز فضای لازم در فرودگاه‌ها برای تخلیه از هواپیما و نگهداری در فرودگاه تا زمان انتقال به مراکز درمانی و محل نگهداری در شهرها، انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: این جلسه بدین منظور برگزار شد تا در صورتی‌که ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تصمیمی برای واردات واکسن کووید ۱۹ به کشور گرفت، سرعت انتقال واکسن به کشور توسط کمیته حمل و نقل با پیش‌بینی‌های انجام شده برای تامین تجهیزات مورد نیاز افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، هواپیماهای کارگو می‌توانند محموله واکسن کرونا را جابه‌جا کنند.

هواپیمایی ایران‌ایر یک فروند هواپیمای کارگو دارد که امکان الحاق سه فروند دیگر برای واردات واکسن کرونا را داراست، زیرا هواپیماهای پهن‌پیکر برای مدت زمان کوتاه می‌توانند به هواپیماهای کارگو برای واردات واکسن کرونا تبدیل شوند.

پیشتر وزارت راه‌ و شهرسازی اعلام‌کرد: پنج فروند هواپیمای مورد نیاز واردات واکسن را آماده کرده‌ و در حال بررسی است که در هر هواپیما چند تن یخ خشک باید تعبیه شود تا امکان واردات واکسن را داشته باشد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا