19 دی: عادل جبیر وزیر دولت سعودی در امور خارجه این کشور در واکنش به اظهارات اخیر محمد جواد ظریف گفت: ما به هیچ وجه ترورها را تصدیق نمی کنیم واین بخشی از سیاست عربستان نیست.

به گزارش آرتی عربی، جبیر در توییت هایی های در واکنش به مطالب اخیر محمد جواد ظریف مدعی شد: «ناامیدی وزیر امور خارجه ایران را وادار کرده است تا عربستان را سرزنش و به دست داشتن در آنچه در ایران رخ می دهد، متهم کند. شاید اگر زلزله یا سیلی هم در ایران رخ دهد، او عربستان را متهم به ایجاد آن کند».

وی در ادامه ضمن اتهام زنی به ایران آورده است: «ترورها را به هیچ وجه تأیید نمی کنیم و سیاست عربستان ترور نیست برعکس ایران که براساس ترورها بنا شده است».

الجبیر در پایان توییت های خود خطاب به ظریف مدعی شده است: «می توانید از ما و بسیاری از کشورها بپرسید و خواهید فهمید که ما بسیاری از شهروندانمان را به دلیل رفتارهای غیرقانونی ایران از دست داده ایم».

محمد جواد ظریف چندی پیش در مطلبی پس از ترور شهید محسن فخری زاده در اینستاگرام خود نوشته بود: سفر‌های سراسیمه پامپئو به منطقه، ملاقات سه جانبه در عربستان و بیانیه‌های نتانیاهو همگی نشانگر این توطئه است که متأسفانه در روز جمعه در اقدام بزدلانه تروریستی و شهادت یکی از مدیران برجسته کشور متبلور شد.

  • نویسنده :
  • منبع : شفقنا