19 دی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ادامه شیوع کرونا در کشور درباره برگزاری جشنواره‌های مختلف فجر به ویژه فیلم فجر، گفت: موضوع چگونگی برگزاری رویدادها در حال بررسی است و به زودی نظر نهایی درباره برگزاری مجازی و یا تعویق این رویداد هنری سینمایی اعلام می‌شود.

سید عباس صالحی چهارشنبه شب در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا و این بیماری منحوس در کشور دو نظریه درباره برگزاری سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر مطرح است که یکی برگزاری آن به شکل مجازی و دیگری به تعویق انداختن آن تا زمان دیگری است.

عضو کابینه دولت دوازدهم با ذکر این نکته که ممکن است در زمستان سال جاری بخصوص بهمن ماه موج کرونایی دیگری را شاهد باشیم، گفت: بنابراین احتمال برگزاری جشنواره بصورت قبل در فضای حقیقی امکانپذیر نخواهد بود از این رو این جشنواره در فضای مجازی برگزار خواهد شد. 

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موارد پیشنهادی دراین باره درحال بررسی است لذا به محض تصمیم گیری نهایی در اسرع وقت اطلاع رسانی خواهد شد. 

صالحی در عین حال گفت: چنانچه موضوع برگزاری مجازی این جشنواره در بهمن ماه محقق نشود به احتمال قوی جشنواره فیلم فجر با تعویق چند ماهه، اوایل سال آینده (۱۴۰۰) برگزار خواهد شد. 

به گفته وی هرچند برگزاری مجازی جشنواره آن رونق جشنواره حقیقی فیزیکی را ندارد اما تاثیرات آن کمتر از فضای حقیقی و فیزیکی هم نیست.

  • نویسنده :
  • منبع :