19 دی: در طول یک سال گذشته،در مجموع ۴۱۲ میلیون حمله بدافزاری در تله‌های بدافزاری مرکز ماهر افتاده و ناکام مانده‌اند، این یعنی روزانه بیش از یک‌میلیون حمله بدافزاری شناسایی و خنثی شده است.

با توجه به اهمیت پاسخگویی به رخدادهای فضای تبادل اطلاعات و ایجاد مراکز پاسخگویی به حوادث فضای مجازی که در اکثر کشورها تحت عنوان مراکز CERT انجام‌شده است، مرکز ماهر به‌عنوان CERT ملی ایران در سال ١٣٨٧ ایجاد و در سطح ملی فعالیت گسترده‌ای را برای پیشگیری و مقابله با حوادث فضای تبادل اطلاعات به عهده دارد.

این مرکز در حوزه فعالیت‌های امداد و واکنشی موظف به رسیدگی فوری به حوادث فضای مجازی بر اساس درخواست سازمان‌ها است. همچنین در حوزه فعالیت‌های پیشگیرانه نیز این مرکز وظیفه دارد تا به ارائه هشدارها، اعلانات، مخاطرات و ضعف‌های سامانه‌ها در سطح ملی و انتشار بسته‌های راهنما برای مقاوم‌سازی سامانه‌ها بپردازد.

وزارت ارتباطات در ویدئوی «ایران هوشمند»، تلاش‌های حافظان مرزهای حریم سایبری مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای (ماهر) سازمان فناوری اطلاعات، برای مقابله با حملات و آلودگی‌های بدافزاری را مورد بررسی قرار داده است.

با پیشرفت فناوری و توسعه فضای مجازی مرزهای فضای مجازی اهمیتی دو چندان پیدا کرده است و حفاظت از آن به مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سپرده‌ شده است. حافظان مرزهای سایبری در مرکز ماهر، سال گذشته ۴۱۲ میلیون حمله بدافزاری را شناسایی و خنثی کردند.

این مرکز در طول یک سال گذشته بیش از ۵۶ میلیون آلودگی بدافزاری را با ساماندهی ویژه کشف کرده است. همچنین ۳۷ میلیون حمله بدافزاری از داخل و ۳۷۵ میلیون حمله بدافزاری از خارج کشور و در مجموع ۴۱۲ میلیون حمله بدافزاری در تله‌های بدافزاری مرکز ماهر افتاده و ناکام مانده‌اند، این یعنی روزانه بیش از یک‌میلیون حمله بدافزاری شناسایی و خنثی شده است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا