19 دی: محسن هاشمی گفت: وصیت‌نامه مرحوم هاشمی که صد و خرده‌ ای صفحه ‎ای هم بود و خطاب به رهبر انقلاب نوشته شده بود را تحویل ایشان دادم که اگر صلاح بدانند خودشان منتشر خواهند کرد.

«محسن هاشمی» دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی با یادآوری اینکه برای انتخابات ریاست جمهوری باید دعوت کنند، گفت: برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، آنقدر فشارها زیاد می‌شود که افراد گول می‌خورند، من امیدوارم گول نخورم.

وی افزود: ریاست جمهوری یک عاشق مجنون می خواهد، من مجنون هستم اما عاشق نیستم و اگر هم فشارها زیاد باشد، من نباید گول بخورم.  

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در انتخابات ریاست جمهوری فرد خودش نمی تواند بگوید من می آیم، بلکه باید دعوت کنند.

وی یادآورشد که حتی در برخی از کشورها از جمله فرانسه باید ۵۰۰ امضای فرهیختگان جمع آوری تا فرد برای انتخابات ریاست جمهوری دعوت شود.

هاشمی همچنین به مزیت های برجام اشاره کرد و ادامه داد که برجام باعث شد با لغو تحریم ها، اقتصاد ایران رشد ۵ درصدی داشته باشد و تحریم های فعلی ربطی به برجام و سازمان ملل ندارد، بلکه آمریکا راسا تحریم ها را بر علیه ایران اجرا کرده است.

وی تصریح کرد: اگر برجام نبود اکنون تمام تحریم ها از نظر سازمان ملل قانونی بود، اما هم اکنون تحریم ها غیر قانونی علیه ایران مربوط به خود آمریکایی ها است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین از هرگونه تندروی و افراط انتقاد کرد و گفت: ما باید طوری در تصمیم گیری ها عمل کنیم که کمترین مشکل برای مردم ایجاد شود، چون هرچه تندروی و افراط  کنیم در واقع از جیب مردم خرج می کنیم و به جای مسئولان، تندروی ضررش بیشتر متوجه مردم می شود.

هاشمی درباره وصیت نامه آیت الله هاشمی رفسجانی نیز گفت: من قبلا هم گفته ام مرحوم هاشمی وصیت نامه ای داشتند که قدیمی بود که قسمتی از آن را در تلویزیون خواندم اما متن قوی صدو خورده ای صفحه ای را ایشان در تقریبا ۴، ۵ سالی بود می نوشتند، که این قرار بود به وصیت نامه جدی تری تبدیل شود.

وی افزود: این وصیت نامه چون خیلی از مواردش مربوط به مقام معظم رهبری بود، من این را  خدمت مقام معظم رهبری دادم و  الآن متنی غیر از آن ما نداریم. البته این متن تکمیل و بازنویسی نشده بود. متنی بود که مباحث زیادی در آن مطرح شده بود که من خودم شخصا بردم دادم خدمت مقام معظم رهبری که اگر صلاح دیدند خودشان می توانند منتشر کنند و اصلا به ایشان هم نوشته شده بود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پایان به مواضع متعادل در برخی از مباحث تاکید کرد و گفت: ممکن است در بین خانواده هاشمی در جزییات مساله ای اختلاف داشته باشیم، اما در کلیات همه ما موافق هستیم، هرچند که من معتقدم که در طرح مساله، باید مواضع متعادلی داشته باشیم.

  • نویسنده :
  • منبع :