19 دی: رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با بیان اینکه برخی سخنان و اظهار نظرهای متناسب با شأن و جایگاه حوزه نیست، گفت: باید افرادی در حوزه تربیت شوند که مدافع دین، ولایت، انقلاب و ... باشند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در محل جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: در چند هفته گذشته شاهد دو حادثه تلخ برای جبهه انقلابی بوده ایم که یکی از آنان، شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی، شهید محسن فخری زاده و دیگری ارتحال عالم مجاهد و فقیه بصیر، آیت الله محمد یزدی بود که حقیقتاً هرچه کارنامه ایشان را ورق می‌زنیم، چیزی جز اخلاص و تکلیف مداری در این کارنامه درخشان مشاهده نمی کنیم.

وی ابراز داشت: نکاتی که از سوی اعضای هیئت رئیسه و برخی از رؤسای کمیسیون های مجمع نمایندگان در ابتدای این جلسه بیان شد، جزو دغدغه های بنده نیز هست و باید رابطه بین جامعه مدرسین و مجمع نمایندگان طلاب بیش از پیش تقویت شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان ساخت: مجمع نمایندگان طلاب نهادی است مقدس، ارزشمند و برخاسته از متن حوزه که مطابق با منشور روحانیت امام راحل راه اندازی شده و باید بیش از گذشته تقویت گردد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: یکی از نکاتی که در این جلسه مطرح شد، مسئله منشور روحانیت بود که بنده نیز موافقم این منشور، مرور و بازخوانی مجددی شود؛ چراکه رهبر فقید انقلاب از عمق جان این مطالب را مطرح نموده و بسیاری از مواردی که در آن مطرح شده، منطبق بر زمان فعلی ما نیز بوده و تعیین تکلیف برای امروز ماست.

وی بیان داشت: منشور روحانیت از سوی امام خمینی (ره) نوشته نشده است که به عنوان یک منشورِصرفاً مقدس باشد و در کتابخانه ما بایگانی شود؛ بلکه این منشور، چراغ راه ماست و مسیر فعلی ما را مشخص خواهد کرد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین اظهار داشت: هرچه انسجام، اتحاد، یکدلی و وحدت کلمه حوزویان و نهادهای حوزوی از جهت همراهی با نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب و منویات امام راحل بیشتر باشد، به همان مقدار حوزه رشد کرده، پیشرفت نموده و به اهداف خود نزدیک خواهد شد.

 

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگر از سخنان خود ابراز داشت: ارتقاء مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم همیشه مورد بحث بوده و برنامه هایی برای تحقق آن در حال پیاده سازی است؛ اما فعالیت ها و تلاش های خود مجمع نمایندگان طلاب نیز در مسئله ارتقاء اثرگذار است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: پیشنهادهای مجمع نمایندگان طلاب برای ارتقای این مجمع را در شورای عالی جامعه مدرسین به بحث و نظر خواهیم گذاشت تا ان شاءالله به نتیجه مناسبی برسد.

وی تصریح کرد: یکی از نیازهای امروز حوزه، نشاط و شادابی بیشتر در حوزه‌های علمیه است که باید کار بیشتری در این زمینه صورت بگیرد و مجمع نمایندگان نیز به این دلیل که ارتباط مستمری با طلاب و فضلا دارد، می‌تواند نقش پررنگی داشته باشد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین بیان داشت: یکی از مسائلی که باید به آن اشاره کنم، برخی سخنان و اظهار نظرهایی است که این روزها شنیده شده و اصلاً متناسب با شأن و جایگاه حوزه نیست؛ گاهی برخی سخنان از افراد غیرمعمم شنیده می‌شد؛ اما امروز فردی معمم همان حرف‌ها را به زبان می‌آورد که به هیچ وجه مناسب نیست؛ باید افرادی در حوزه تربیت شوند که مدافع دین، ولایت، انقلاب و ... باشند.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: جامعه مدرسین در گذشته آیت الله یزدی‌ها، آیت الله مشکینی‌ها و ... را با سوابق درخشانی داشت و امروز اعضای این جامعه به بنده اعتماد کرده و این مسئولیت را به این‌جانب سپردند که مسئولیت سنگینی است؛ چرا که در شرایط خاصی قرار داریم؛ امروز انقلابیون ما از جامعه مدرسین انتظار دارند تا این نهاد دیرپای حوزوی به درستی وارد موضوعات شده و ورود انقلابی داشته باشد.

وی ابراز داشت: بنای ما بر این است که راجع به خود جامعه مدرسین نیز بررسی مجددی داشته باشیم و اولویت هایی را تعریف نماییم تا بتوانیم به ارتقاء جامعه مدرسین که از دغدغه های مرحوم آیت الله یزدی نیز بود، بپردازیم.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین خاطرنشان ساخت: با آغوش باز پذیرای نظرات و پیشنهادات نهادهای مرتبط با جامعه مدرسین هستیم تا بتوانیم به ارتقاء این نهاد حوزوی بپردازیم.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان تصریح کرد: به فضل پروردگار، آینده را روشن می بینیم و ان شاءالله همراه و همدل با شما، گام ها را هرچه استواتر برخواهیم داشت.

  • نویسنده :
  • منبع : حوزه