19 دی: پلیس شهر کاواگوچی می‌گوید برای حفظ ارتباط مهاجران کرد که از ترکیه وارد ژاپن شده اند اقدام به چاپ و توزیع رایگان روزنامه به زبان ترکی برای آن‌ها کرده است.
به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه ماینیچی ژاپن، برخی کرد‌های ناراضی ترکیه از دهه ۱۹۹۰ به دلیل تعقیب نیرو‌های امنیتی ترکیه به ژاپن پناهنده شده اند و اکنون جمعیت کرد‌های شهر کاواگوچی در شمال توکیو پایتخت ژاپن بزرگترین اقلیت مهاجر این کشور را تشکیل می‌دهند.
اکنون ۱۵۰۰ شهروند کرد تبعه ترکیه در این منطقه صنعتی ژاپن زندگی می‌کنند.

پلیس ژاپن از سال ۲۰۱۷ برای داشتن ارتباط بهتر با مهاجران، آشنا کردن آن‌ها با مسائل اجتماعی و مقررات و نیز حفظ ارتباط مهاجران با کشور متبوعشان اقدام به چاپ روزنامه به زبان کشور مبدا کرده و از سال ۲۰۱۷ دو روزنامه به زبان‌های انگلیسی و چینی منتشر کرده است.

امسال زبان ترکی نیز افزوده شده و نیرو‌های پلیس که به زبان‌های خارجی مورد نظر آشنایی کامل دارند اقدام به تهیه و چاپ مطالب به زبان ترکی، انگلیسی و چینی کرده و در محل اجتماعات عمومی شهر آن را توزیع می‌کنند.
چاپ روزنامه برای کردهای مهاجر در ژاپن از سوی پلیس
هیدکی کونو از افسران ارشد اداره پلیس کاواگوچی به روزنامه ماینیچی گفته است تهیه مطالب به زبان کشور مبدا اقدام اطمینان بخشی برای جمعیت مهاجر در ژاپن است. این اقدام به این معنی است که به آن‌ها اطمینان داده می‌شود پلیس از آن‌ها مراقبت می‌کند.

رستوران توفیق متعلق به یکی از مهاجران کرد ترکیه یکی از مکان‌هایی است که روزنامه ترکی زبان منتشر شده از سوی پلیس ژاپن در آن توزیع می‌شود.

توفیق می‌گوید از آن جایی که برخی کرد‌ها قادر به خواندن روزنامه‌های ژاپنی نیستند این کار  به آن‌ها کمک می‌کند و ما احساس می‌کنیم که بخشی از جامعه ژاپن هستیم.

نشریات ژاپنی می‌گویند حدود ۲۰۰۰ شهروند کرد از ترکیه به این کشور مهاجرت کرده اند، اما هیچ کدام تاکنون نتوانسته اند اقامت دائم در این کشور بگیرند.
  • نویسنده :
  • منبع : عصر ایران