19 دی: رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اخراج قطعی آمریکایی‌ها از منطقه از جلوه های قطعی انتقام سخت خواهد بود، گفت: آمران و عاملان ترور سردار سلیمانی در هیچ‌جای دنیا امنیت نخواهند داشت.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مراسم گرامیداشت شهید سلیمانی و نیروهای جبهه مقاومت که در دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد همه شهدا به خصوص شهدای مقاومت، با اشاره به بیانات سال گذشته مقام معظم رهبری در خصوص ویژگی های مکتب شهید سلیمانی اظهار کرد: مکتب شهید سلیمانی در امتداد مکتب امام خمینی(ره) و مکتب عاشورا بود که باید ابعاد آن برای نسل های حاضر و آتی تبیین شود.

رئیس قوه قضاییه «اخلاص» را نخستین ویژگی مکتب شهید سلیمانی دانست و با بیان اینکه تمامی حرکات این شهید والامقام برای کسب رضایت خداوند متعال بود، عنوان کرد: شهید سلیمانی در رفتار و سلوک خود همواره خداوند متعال را مدنظر قرار می داد و همین نکته رمز موفقیت او بود.

وی «بصیرت» را نیز از جمله شاخص های مکتب شهید سلیمانی ذکر کرد و در تبیین تفاوت های فرد بابصیرت و فرد بی بصیرت گفت: فرد با بصیرت دوست و دشمن را می شناسد و از ترفندهای دشمن آگاه است حال آنکه فرد بی بصیرت چنین ویژگی هایی ندارد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه کسی که بصیرت دارد هیچوقت ذلیل و خار نمی شود، تصریح کرد: کارنامه عملکردی شهید سلیمانی نشان دهنده آن است که بصیرت در تمام شئون زندگی سیاسی ایشان موج می زد.

آیت الله رئیسی «ولایی بودن» را سومین ویژگی مکتب شهید سلیمانی دانست و با تمییز قائل شدن میان افراد ولایت شعار و ولایت مدار، تاکید کرد: اگر در مسیر ولایت آنچه ولّی گفت را در تمام زندگی نصب العین قرار دادیم، ولایتمدار هستیم؛ وصیت نامه سردار سلیمانی ولایت نامه و درس آموز است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه «حامی مظلومان بودن» چهارمین ویژگی مکتب شهید سلیمانی بود، تصریح کرد: در مکتب شهید سلیمانی، عرب یا عجم، سنی یا شیعه، فلسطینی یا لبنانی، ترک یا ترکمن و کُرد یا ایزدی تفاوتی ندارد؛ نگاه شهید سلیمانی نگاهی به همه مظلومان و مستعضفین عالم بود چرا که انقلاب اسلامی حامی تمامی مظلومان عالم است.

آیت الله رئیسی «مردمی بودن» را دیگر ویژگی مکتب شهید سلیمانی دانست و گفت: شهید سلیمانی سردار سرافراز و مقتدر سپاه بود که وقتی در میان مردم سیل‌زده خوزستان یا خانواده های شهیدا یا کودکان یتیم قرار می گرفت، چهره یک پدر مهربان را داشت.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این نکته که نگاه شهید سلیمانی به مردم از نوع نگاه تشریفاتی سیاسیون نبود چرا که او حقیقتا مردم را دوست داشت، تصریح کرد: شهید سلیمانی یک چهره انقلابی بود که هم انقلابی می‌اندیشید و هم انقلابی عمل می‌کرد و هیچ مانعی برای او مانع تلقی نمی‌شد و او خود و یارانش را قادر می‌دانست که تمامی موانع را از سر راه بردارند؛ شهید سلیمانی از عمق جان به «ما می توانیم» باور داشت و به آن عمل می کرد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه ظرفیت شهید سلیمانی ظرفیتی بود که در پرتو عبودیت خداوند متعال بینشی عمیق داشت و به خاطر همین ظرفیت عمیق، همه او را با چهره ای مومن و مقاوم در مسیر خدا می شناختند، گفت: حاج قاسم سلیمانی این ظرفیت را داشت که در برابر گناه و وسوسه های شیطانی و استکبار جهانی و در برابر همه خناسان دنیا نه بگوید.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اهداف داعش در منطقه گفت: دشمنان اینکه می خواستند داعش را در منطقه حاکم کرده و مقاومت را خلع سلاح کنند و اسلام آمریکایی را به جای اسلام ناب به مردم معرفی کنند و با فتنه و توطئه منطقه را به آتش بکشانند؛ آنها می خواستند اسلام را وارونه معرفی کنند اما نتوانستند چرا که شهید سلیمانی و یاران او در نیروی قدس سپاه که ظرفیتی عظیم را در منطقه ایجاد کرده بودند اجازه این کار را ندادند.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: بیداری امروز منطقه حاصل خون های مطهر شهدا به خصوص شهدای مدافع حرمی است که خون شان در جای جای منطقه به زمین ریخته شده است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ممکن است دست نشانده های دشمن در منطقه با اسرائیل پیوند برقرار کنند اما باید بدانند که بیداری از بین رفتنی نیست، افزود: ممکن است دشمن در یک منطقه فتنه کند ولی جهل زدایی از بین رفتنی نیست.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه شهید سلیمانی قبل از شهادت به شهود رسید، عنوان کرد: شهید سلیمانی از ایران به عنوان قرارگاه حسین ابن علی(ع) یاد می کند و جمهوری اسلامی را حرم می داند و معتقد است اگر جمهوری اسلامی آسیب ببیند، سایر حرم ها هم آسیب می بینند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه شهید سلیمانی را یک مدافع حرم با سابقه ای بیش از 40 سال دانست و ترور حاج قاسم سلیمانی را نه نشانه دست برتر داشتن دشمن بلکه نشانه ای از استیصال آنها دانست.

آیت الله رئیسی با تاکید بر این نکته که ایدئولوژی مقاومت امروز جریان سلطه و استکبار را به هم ریخته است، عنوان کرد: مقاومت و ایستادگی، دشمن را به استیصال کشانده و اتاق فکر کفر و الحاد را منهدم کرده است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تولید قدرت صورت گرفته از سوی شهید سلیمانی برای جمهوری اسلامی ایران، گفت: قدرتی که حاج قاسم سلیمانی در منطقه به وجود آورده است، هرگز نباید به سردی بگراید.

آیت الله رئیسی دعا، توسل و تضرع را یکی از خصوصیات بارز شهید سلیمانی ذکر کرد و افزود: بارها پیش آمده بود که ایشان به حرم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) مشرف شوند و به دنبال خلوتی برای مناجات و طلب استمداد از حضرت رضا(ع) باشند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با بیان اینکه آمریکایی ها و خالقان داعش و القاعده با ترور قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان تصور می‌کردند که جریان مقاومت سرد و سست می‌شود، تاکید کرد: دشمنان این پیام را دریافت کردند که به هیچ عنوان نمی‌توانند با ترور سرداران ما، مسیر مقاومت را سرد کنند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه روح سردار سلیمانی بیش از پیش روحیه مقاومت را در مردم منطقه به جوشش درآورده و بیدار کرده است، گفت: امروز باور مردم منطقه بیش از هر زمان دیگری در سازش نکردن با دشمنان و پافشاری بر ایستادگی در برابر دشمنان است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به بروز جلوه‌هایی از انتقام سخت، عنوان کرد: دشمن منتظر انتقام سخت باشد؛ آنها انتقامی سخت را خواهند دید و آنچه تاکنون دیده‌اند جلوه‌ هایی از انتقام بوده است. نیروهای مقاومت و امت اسلام زمان و مکان این انتقام را تعیین خواهد کرد اما دشمن بداند که زندگی از این پس برای او سخت‌تر خواهد بود و کیفر عاملان این جنایت جلوه‌هایی از انتقام سخت خواهد بود.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه اخراج آمریکا از منطقه انتقام خون حاج قاسم خواهد بود، عنوان کرد: مگر خداوند از خون اباعبدالله(ع) و اهل بیتش گذشت که از خون سردار سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت بگذرد؟

رئیس قوه قضاییه با بیان که سلاحی که حاج قاسم برداشت هرگز بر زمین نخواهد افتاد، گفت: قاسم هایی در این عالم به یاد حاج قاسم و مکتب او پرورش خواهند یافت که هر کدام در میدان یک حاج قاسم سلیمانی خواهند بود.

آیت الله رئیسی با تاکید بر این نکته که تمام کسانی که در ترور شهید سلیمانی نقش داشتند در هیچ جای این کره زمین امنیت نخواهند داشت، تصریح کرد: تصور نشود اگر کسی در کسوت رئیس جمهور آمریکا به عنوان یک قاتل یا آمر به قتل ظاهر شد از اجرای قانون و عدالت خارج می شود و در حاشیه ای امن قرار می گیرد.

رئیس قوه قضاییه در پایان با بیان اینکه وعده الهی «نصرت» است، خاطرنشان کرد: تردید نداریم نصرت الهی به برکت خون شهدا و حاج قاسم سلیمانی شامل حال جبهه بین المللی مقاومت خواهد بود.

گفتنی است در این مراسم سردار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه، سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه، حجت الاسلام «سیدمحمود علوی» وزیر اطلاعات، خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین سفرا و مقامات چندین کشور خارجی حضور داشتند.

  • نویسنده :
  • منبع :