19 دی: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درگذشت.

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی از روز شنبه (۶ دی ماه) به علت وخامت بیشتر بیماری گوارشی در بیمارستانی در تهران بستری شده بود که عصر امروز در سن ۸۵ سالگی جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

دفتر رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) دقایقی پیش در اطلاعیه ای این خبر را تأیید کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «لحظاتی پیش روح بلند و ملکوتی فقیه انقلابی فیلسوف مجاهد عمار رهبر حضرت آیت الله علامه محمدتقی مصباح یزدی به ملکوت اعلی پیوست».

اطلاعیه، «رحلت این عالم ربانی را به حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب بر حق ایشان مقام معظم رهبری و عموم ارادتمندان به ایشان تسلیت» گفته است.

او متولد ۱۳۱۳ در یزد بود و پس از پیروزی انقلاب بنیاد باقرالعلوم و سپس مؤسسهٔ آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) را در قم پایه‌گذاری کرد که تا پایان عمر ریاست آن را بر عهده داشت.

از جمله فعالیت‌های سیاسی آیت‌الله می‌توان به نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد. او همچنین به عنوان رهبر فکری جبهه پایداری نیز شناخته می‌شود.

بیماری اخیر او از روز ۱۱ آذرماه سال جاری با بستری‌ شدنش در منزل آغاز شد و به دنبال پیشرفت علائم بالینی و با تشخیص پزشکان برای ادامه مداوا به تهران منتقل شد که پس از شش روز بستری‌شدن در بیمارستان درگذشت.

  • نویسنده :
  • منبع :