19 دی: کمک های کارکنان نمایندگی ایران در زاگرب و همچنین ایرانیان مقیم کرواسی با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در مناطق زلزله زده شهرهای سیساک و پترینیا کرواسی، برای توزیع در میان خانواده های زلزله زده، تحویل مرکز امداد رسانی شد.

به گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در زاگرب،‌ این کمک ها شامل انواع مواد غذایی کنسروی، برنج، ماکارونی، روغن، شیر، آب معدنی، شکر، لوازم بهداشتی شخصی و مواد شوینده بود که از طریق انجمن ایران دوستان کرواسی و با هماهنگی مرکز اسلامی زاگرب بر اساس فهرست لوازم مورد نیاز زلزله زدگان، جمع آوری شد.

توزیع کمکهای اعضای نمایندگی و ایرانیان مقیم در مناطق زلزله زده کرواسی -  ایسنا

پرویز اسماعیلی سفیر ایران در کرواسی ضمن بازدید از سطح شهرهای سیساک و پترینیا، با مردم و شهردار این شهرها و همچنین مدیران و اعضای جامعه اسلامی، گفت و گو و در جریان آخرین وضعیت خسارات و اقدامات امدادی قرار گرفت.

در این بازدید ابتهاج نوابی مدیر انجمن ایران دوستان کرواسی نیز به نمایندگی از ایرانیان مقیم حضور داشت و پرویز اسماعیلی مراتب همدردی ملت و دولت ایران را به مسئولین و مردم این شهرها ابلاغ کرد.

اسماعیلی در این دیدارها با یادآوری اینکه مردم شهر سیساک در جریان زلزله ۱۷ سال پیش شهر بم، بیشترین کمک ها را از کرواسی به ایران ارسال کردند؛ اقدام ایرانیان مقیم کرواسی را وظیفه ای انسانی و پاسخ به محبت و نوع دوستی مردم کرواسی دانست.

جوانان شهرهای سیساک و پترینیا با انرژی و انگیزه قوی، سازماندهی و توزیع سریع اقلام کمکی میان آسیب دیدگان را بر عهده دارند.

بر اساس گفته شهردار سیساک، تنها در این شهر، ۳ هزار و ۸۰۰  خانه تخریب شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :