19 دی: در مجلس طرحی ارایه شده است تا پنج هزار روز دستمزد مرد به عنوان مهریه مطرح شود.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به آمار بالای زندانیان مهریه در کشور گفت: نظام مهریه با کمک دستگاه قضایی نیاز به اصلاح دارد.

حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا روز پنجشنبه در نشست شورای اداری کرمانشاه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رییسی در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور امروز موضوع مهریه تعداد زیادی از زندانیان در کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: دستگاه قضایی می تواند همچون مشخص کردن میزان سقف دیه، میزان سقف مهریه را نیز سالانه مشخص کند تا شاهد بروز چنین مشکلاتی در کشور نباشیم.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم مردم به واسطه مهریه با مشکل روبه رو شوند، گفت: در مجلس نیز طرحی ارایه شده است تا پنج هزار روز دستمزد مرد به عنوان مهریه مطرح شود.

حسینی کیا در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به موضوع بیکاری در استان خواهان افزایش سهم استخدام قضات و مجموعه های اداری دستگاه قضایی در کرمانشاه شد.

او همچنین تقاضای بازنگری در برخی از واگذاری‌ها به بخش خصوصی را مطرح کرد و گفت: در موضوع واگذاری پالایشگاه و سیلو کرمانشاه و چند پروژه بزرگ دیگر بیت المال به غارت رفته است.

رییس مجممع نمایندگان استان کرمانشاه همچنین موضوع واگذاری واحدهای تعطیل شده را نیز مطرح کرد و اظهار داشت: نیازمند دستور رییس قوه قضاییه برای تعیین تکلیف پرونده واحدهای تعطیل شده استان هستیم.

حسینی کیا، به موضوع ترک فعل مدیران نیز اشاره کرد و گفت: برای رسیدگی به موضوع ترک فعل مسوولان نیازمند پیگیری و ایجاد دفتر ویژه در استان ها داریم.

او توضیح داد: عقب ماندگی برخی از استان ها به واسطه مدیران ضعیف رخ می دهد از این رو دستگاه قضایی باید در این زمینه ورود پیدا کند تا از فرصت سوزی جلوگیری شود.

این نماینده مجلس همچنین بر همراهی دستگاه قضایی با مدیران توانمند تاکید کرد و گفت: دستگاه های نظارتی باید کمک کار مدیران اجرایی باشند، از این رو در حوزه سرمایه گذاری نیازمند حمایت جدی دستگاه قضایی هستیم.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا