19 دی: یکی از مراجع تقلید در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنایت اخیر در «بولان» بلوچستان قلوب همه پیروان قرآن و عاشقان پبامبر اکرم(ص) و خاندانش در سراسر جهان را مملو از اندوه و سینه‌های آنان را لبریز از خشم کرد.

در بیانیه آیت الله العظمی مکارم شیرازی آمده است: ‌ادامه جنایات گروه های تکفیری در کشور پاکستان و کشتار هدفمند پیروان اهل بیت(ع) در این سرزمین اسلامی، باعث تالم و تاثر شدید اینجانب و همه علاقه‌مندان به دین حنیف است.

در این بیانیه ذکر شده است: با وجود اینکه هم اکنون چند دهه از آغاز این ناامنی ها می‌گذرد، اما متاسفانه دولت و سازمان های قضایی، نظامی و امنیتی این کشور نتوانسته اند، این بحران بزرگ را علاج کنند و هر روز اخبار ناگوار قتل و عملیات تروریستی جدید به گوش می رسد.

در این بیانیه تصریح شده است: جنایت اخیر در «بولان» بلوچستان و به شهادت رسیدن ۱۱ معدنچی عزیز هزاره نیز در سلسله این حملات ناجوانمردانه است و قلوب همه پیروان قرآن و عاشقان پیامبر اکرم(ص) و خاندانش در سراسر جهان را مملو از اندوه و سینه های آنان را لبریز از خشم کرد.

این بیانیه حاکی است: اینجانب ضمن عرض تسلیت این حادثه مؤلمه به محضر امام زمان(عج) و نیز خانواده های داغدیده، آن را به شدت محکوم نموده و موکدا از دولتمردان و مقامات ایالتی و ملی پاکستان می خواهم که به اینگونه جنایات پایان دهند.

در این بیانیه آمده است: همچنین از آنجا که حفظ احترام پیکرهای شهدا واجب است و شرعا باید هر چه زودتر آن‌ها را به خاک سپرد، همانگونه که علمای اعلام در پاکستان درخواست نموده‌اند، اینجانب از خانواده های معظم این شهدا خواهش می کنم که مراسم تدفین عزیزانشان را در اسرع وقت برگزار نمایند.

ادامه این بیانیه حاکی است: در پایان، علوّ درجات و شادی روح این شهدای عزیز را از درگاه خداوند متعال مسالت می‌نمایم؛ برای همه بازماندگان آن‌ها صبر جمیل و و اجر جزیل خواستارم؛ ان شاءالله هر چه زودتر غده سرطانی تروریسم از بلاد اسلام ریشه‌کن شود.

براساس این گزارش، مهاجمان ناشناس در منطقه «مچ» پاکستان ۱۱ تن از معدنچیان را ربودند و با انتقال آنان به یک نقطه دورتر به ضرب گلوله همه آن‌ها‎ را کشتند و سپس از محل جنایت متواری شدند؛ گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله روز یکشنبه ۱۴ دی‌ماه جاری در پاکستان را، برعهده گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :