19 دی: لاشه هواپیمای خط هوایی "سریویجایا"ی اندونزی که امروز و حدود ۲ ساعت قبل از کنترل رادار خارج و ناپدید شده بود، در اقیانوس پیدا شد.

شبکه "سی ان بی سی" اندونزی گزارش داد که این هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ پرواز ۱۲۸ خط هوایی سریویجایا - "SJ۱۸۲" اندونزی که ۴ دقیقه بعد از برخاستن از فرودگاه این شهر از کنترل رادار برج مراقب پرواز خارج شده بود، مشخص شد که در اقیانوس هند سقوط کرد و همه ۵۶ سرنشین آن جان خود را از دست دادند.
براساس این گزارش، این هواپیما عازم "پونتیاناک" در استان "کالیمانتان غربی" بود که به یکباره ارتباطش با مرکز قطع شد و دیگر پیامی از آن مخابره نشد.

گزارش های تازه حاکی است که این هواپیما در مدت کمتر از یک دقیقه از فاصله ۱۰ هزار پایی از سطح اقیانوس در نزدیکی جزیره "لانکان" به داخل آب سقوط کرد و تا زمان مخابره خبر، چند لاشه از آن از آب بیرون آورده شد.

کنترل پرواز فرودگاه جاکارتا در یک پیام توئیتری اعلام کرد که در حال رصد این رویداد ناگوار است و امیدوار است هرچه سریعتر به اطلاعات جدیدی در این خصوص دست یابد.

دفتر مرکزی این خط هوایی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در حال جمع آوری اطلاعات دقیق تری در باره علت بروز این حادثه است .

وزارت حمل و نقل اندونزی از آغاز عملیات جستجو و نجات این هواپیما که ۵۶ مسافر داشت، خبر داده است. 

شبکه تلویزیون سی ان بی سی اندونزی زمان دقیق سقوط این هواپیما را ۱۴ و ۴۰ دقیقه به وقت محلی یعنی چهار دقیقه بعد از برخواستن از فرودگاه "سوکارنو هاتا"ی جاکارتا اعلام کرد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا