19 دی: رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه زمان ثبت نام آزمون ورودی این مرکز از 19 دی تا 22 بهمن است، گفت: فارغ التحصیلان 71 رشته دانشگاهی مجاز به ثبت نام در 14 رشته تحصیلی سطح سه جامعه‌الزهرا(س) هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اباذر عمرانی فر در نشست خبری «آغاز پذیرش و ثبت نام آزمون ورودی داوطلبان سال تحصیلی 1401-1400 جامعه الزهرا علیهاالسلام (در سطوح دو، سه، چهار و بازپذیری)» که در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، عنوان کرد: ثبت نام آزمون ورودی سال تحصیلی 1401-1400 جامعه الزهرا علیهاالسلام در همه سطوح تحصیلی دو، سه، چهار و بازپذیری از 19 دی ماه آغاز و تا 22 بهمن 1399 ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه آزمون ورودی همه سطوح در تاریخ 31 اردیبهشت 1400 است، گفت: آزمون ورودی داوطلبان سطح دو، سه و بازپذیری به صورت مجازی و آزمون ورودی داوطلبان سطح چهار به صورت حضوری و متمرکز در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عمرانی فر افزود: داوطلبان جهت اطلاع از جزئیات ثبت نام، منابع آزمون، مطالعه دفترچه‌های راهنما و خرید کارت آزمون سطح مورد نظر به سامانه پذیرش سایت جامعه الزهرا علیهاالسلام به نشانی http://paziresh.jz.ac.ir مراجعه کنند.

وی به شرایط پذیرش داوطلبان اشاره کرد و افزود: داوطلبان دارای مدرک دیپلم یا پیش‌دانشگاهی که سابقه تحصیلات حوزوی نداشته یا قبلاً کمتر از 75 واحد حوزوی را گذارنده‌ باشند، می‌توانند برای سطح دو اقدام کنند.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا علیهاالسلام اضافه کرد: دارندگان مدارک کاردانی و بالاتر، به جز دارندگان مدرک کارشناسی پیوسته در یکی از رشته‌های همسو نیز می‌توانند برای شرکت در آزمون ورودی سطح دو اقدام کنند.

مجاز بودن فارغ التحصیلان 71 رشته دانشگاهی در ثبت نام سطح سه/ 14 رشته تحصیلی سطح سه در جامعه‌الزهرا

وی به پذیرش سطح سه جامعه الزهرا علیهاالسلام که ویژه داوطلبان دارای مدرک سطح 2 حوزه یا دارندگان مدرک کارشناسی پیوسته رشته‌های همسو است، اشاره کرد و اظهار داشت: داوطلبانی که فارغ التحصیل یا درحال تحصیل در سال آخر یکی از رشته‌های تحصیلی مقطع سطح دو جامعه الزهرا علیهاالسلام یا حوزه‌های علمیه خواهران، کارشناسی دانشگاه‌ امام صادق علیه‌السلام، کارشناسی دانشگاه شهید مطهری و یا کارشناسی پیوسته رشته‌های همسو باشند می‌توانند برای پذیرش سطح سه اقدام کنند.

حجت‌الاسلام عمرانی فر یادآور شد: از میان رشته‌های دانشگاهی، ۷۱ رشته کارشناسی پیوسته به عنوان رشته‌های همسو در نظر گرفته شده که فارغ التحصیلان این رشته‌ها می‌توانند در مقطع تحصیلی سطح سه جامعه الزهرا علیهاالسلام ثبت نام کنند.

وی به رشته‌های تحصیلی سطح سه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد که شامل 14 رشته تحصیلی از جمله تاریخ اسلام، تبلیغ با گرایش حج، مدیریت آموزشی، تربیت دینی کودک و نوجوان، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، کلام اسلامی با گرایش مهدویت، کلام اسلامی با گرایش امامت، مذاهب اسلامی، مدرسی ادبیات عرب و مطالعات اسلامی زنان می‌شود.

وجود پنج رشته تحصیلی در سطح چهار جامعه‌الزهرا(س)

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به پذیرش طلاب سطح چهار از میان داوطلبان دارای مدرک سطح سه حوزه، گفت: متقاضیان سطح چهار جامعه الزهرا علیهاالسلام می‌توانند در پنج رشته تحصیلی از جمله تفسیر تطبیقی، «علوم و معارف قرآن»، «فقه خانواده»، «کلام اسلامی» و «حکمت متعالیه» ثبت نام کنند.

حجت‌الاسلام عمرانی فر همچنین به ثبت نام دوره بازپذیری اشاره کرد و گفت: این دوره ویژه داوطلبانی است که حداقل 75 واحد درسی را در جامعه الزهرا علیهاالسلام یا یکی از مدارس علمیه خواهران کشور گذرانده باشند.

وی با بیان اینکه داوطلبان حتماً دفترچه راهنمای مقطع تحصیلی مورد نظر را به طور دقیق مطالعه کنند، عنوان کرد: داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط از طریق سامانه پذیرش سایت جامعه الزهرا علیهاالسلام به نشانی http://paziresh.jz.ac.ir برای به خرید کارت ثبت نام اقدام کنند.

اولویت پاسخگویی پذیرش به صورت غیرحضوری و الکترونیکی است

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: در مقطع کارشناسی، سه شیوه برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت حضوری، آموزش مجازی (آنلاین) و برنامه غیرحضوری داریم که به اقتضای این سه شیوه، برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است و داوطلبانی می‌توانند نوع آموزش خود را مشخص کنند.

حجت‌الاسلام عمرانی فر به برنامه‌های آموزشی بخش حضوری و شرایط اختصاصی پذیرش در هر برنامه اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه‌های آموزشی حضوری به صورت برنامه تحصیلی کوثر ویژه ممتازان و استعدادهای برتر، تمام وقت روزانه و خوابگاهی و همچنین نیمه وقت در دو نوبت صبح و عصر است که داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دفترچه‌های راهنما مراجعه کنند.

وی یادآور شد: به دلیل محدودیت‌هایی که برای پاسخگویی داریم، اولویت ما برای پاسخگویی به صورت غیرحضوری و الکترونیکی است، پس داوطلبان می‌توانند از طریق سامانه «ارسال و پیگیری درخواستها» اقدام کنند که کمتر از 48 ساعت پاسخ داده می‌شود.

نتایج آزمون کتبی در تاریخ 26 خرداد اعلام می‌شود/ ثبت نام دوره عالی فقه و سطح سه بین الملل از بهمن آغاز می‌شود

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه نتایج آزمون کتبی در تاریخ 26 خرداد اعلام می‌شود، افزود: داوطلبان معاف از آزمون باید از 6 تا 12 اردیبهشت ماه برای مصاحبه اقدام کنند و داوطلبان دیگر پس از اعلام نتایج نسبت به ثبت نام مصاحبه اقدام خواهند کرد.

حجت‌الاسلام عمرانی فر با اشاره به راه اندازی دوره عالی فقه (سطح پنج) در جامعه الزهرا علیهاالسلام، گفت: این دوره برای تربیت بانوان صاحب نظر و دارای قدرت استنباط در یک دوره ده ساله طراحی شده و از سال تحصیلی 97-96 در جامعه الزهرا علیهاالسلام اجرایی شده است.

وی یادآور شد: ثبت نام دوره عالی فقه و سطح سه (کارشناسی ارشد) طلاب بین الملل از بهمن ماه آغاز می‌شود؛ اما ثبت نام در بخش ایرانی‌ها و اتباع خاص مانند پاکستان و افغانستان که ساکن ایران هستند، در بازه زمانی 19 دی تا 22 بهمن است.

پذیرش بیش از 2 هزار و 200 طلبه در سال گذشته

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه به پذیرش سال گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: سال گذشته 2 هزار نفر برای پذیرش ظرفیت داشتیم که علیرغم شرایط کرونا، بیش از 2 هزار و 200 نفر پذیرش داشتیم.

حجت‌الاسلام عمرانی فر با اشاره به شیوع بیماری کرونا در زمان برگزاری آزمون ورودی و مصاحبه‌های حضوری، گفت: سال گذشته آزمون ورودی به صورت مجازی برگزار شد و مصاحبه‌ها نیز به سه صورت انجام شد، بخشی حضوری، بخشی مجازی و بخشی از پذیرفته شدگان آزمون که به خاطر بیماری و کسالت برای مصاحبه حضور نداشتند، با عنایت مدیریت و معاونت آموزش برای سال آینده می‌توانند برای مصاحبه شرکت کنند و در صورت قبولی مشغول به تحصیل شوند.

  • نویسنده :
  • منبع :