19 دی: ژاپن یک سویه جدید از ویروس کرونا را در چهار مسافری که از برزیل وارد توکیو شده‌اند، شناسایی کرده است که از انواع شناسایی شده در انگلیس و آفریقا متمایز است.

وزارت بهداشت ژاپن اعلام کرده است که نوع جدیدی از ویروس کرونا را در این کشور شناسایی کرده است.

این سویه جدید از کووید-۱۹ در چهار زن و مرد نوجوان تا ۴۰ ساله که از برزیل وارد توکیو شده بودند، شناسایی شده است و در حالی که شباهت‌هایی با ویروس‌های انگلیسی و آفریقایی دارد، اما به نظر نمی‌رسد قبلاً دیده شده باشد.
با شناسایی این ۴ نفر، تعداد مبتلایان تایید شده به ویروس‌های جهش یافته کرونا در ژاپن به ۳۴ مورد رسید.

وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن این نوع جدید ویروس کرونا را به سازمان بهداشت جهانی گزارش داده است.

مسافران آلوده در تاریخ دوم ژانویه وارد فرودگاه "هاندا" در توکیو شده‌اند. پس از مثبت شدن آزمایش آنها در فرودگاه، انستیتوی ملی بیماری‌های عفونی ژاپن نمونه‌های آنها را تجزیه و تحلیل کرد و شناسایی نوع جدید کووید-۱۹ را در آنها تأیید کرد. سه نفر از این چهار نفر علائمی مانند مشکل تنفس، تب و گلودرد داشتند.

انستیتوی ملی بیماری‌های عفونی ژاپن ضمن تایید شناسایی یک نوع جدید جهش یافته از ویروس کرونا اعلام کرد که در حال حاضر قضاوت در مورد میزان سرایت بخشی این ویروس، خطر ایجاد علائم جدی و اثربخشی واکسن‌ها در مقابل آن دشوار است.

تاکنون مشخص شده است که انواع جدید موجود در انگلیس و آفریقای جنوبی نسبت به سویه‌های شناسایی شده در اوایل همه‌گیری به راحتی شیوع و گسترش می‌یابند. این در حالی است که ژاپن در میان بدترین موج ویروس کرونا قرار دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :