19 دی: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قطعی های اخیر برق در قم را یک تصمیم ملی دانست و گفت: همچنین مصرف ماینرهای غیرقانونی بشدت بالاست و تاکنون ۵۰۰ دستگاه استخراج بیت کوین در این استان شناسایی و کشف شده است.

مهدی آهنین پنجه روز چهارشنبه درجلسه ستاد مدیریت بحران قم در سالن کرامت استانداری، افزود: خاموشی‌های اخیر به دستور دیسپاچینگ ملی انجام شد که ابلاغیه های آن اولی بر تمام مسائل دیگر است.

وی ابراز داشت: علت خاموشی برق در استان قم و برخی شهرهای دیگر بخاطر افزایش مصرف برق و گاز در سطح کشور بوده و امکان اطلاع قبلی هم وجود نداشت.

به گفته وی، قم در اجرای ابلاغیه های ملی مامور به اجراست و در صورتی که دیسپاچینگ ملی دستور بدهد بار دیگر ممکن است در برخی ساعات شاهد خاموشی باشیم.

آهنین پنچه گفت: پیک مصرف زمستانه قم ۵۰۰ مگاوات و در فصل تابستان ۹۰۰ مگاوات است و باید برای روزهای گرم آینده پیش بینی‌های لازم انجام گیرد.

طی شبانه روز گذشته گزارش‌های مکرری از قطعی بدون اعلام قبلی برق در مناطق مختلف شهری گزارش شده‌بود.

شکسته شدن پیک مصرف سوخت مایع در نیروگاه سیکل ترکیبی قم

 مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی قم نیز اظهار داشت: نیروگاه سیکل ترکیبی قم در تامین برق و روشنایی قم نقش بسزایی به ویژه در برهه‌های بحرانی دارد.

به گفته یدالله علیپور،به دلیل تحریم‌ها و عدم تامین تجهیزات لازم یکی از خطوط تولید استان از دو ماه گذشته تعطیل شده‌است.

وی اظهار داشت: از ۴ روز گذشته سوخت اصلی نیروگاه سیکل ترکیبی قم قطع شده و به ناچار این نیروگاه به مصرف گازوئیل روی آورده‌است.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی قم اضافه کرد: این نیروگاه در هر ۲۴ ساعت به ۱۲۰ تانکر حمل گازوئیل نیاز دارد و هم اکنون در تامین سوخت و حمل آن با تانکر مشکل داریم.

علیپور خاطرنشان کرد: پیک مصرف گازوئیل در نیروگاه سیکل ترکیبی قم برای اولین در فصل زمستان امسال طی دهه های گذشته شکسته شده است.

وی تاکید کرد: برای تامین ایمن و مطمئن گازوئیل در نیروگاه سیکل ترکیبی قم نیازمند یک خط ویژه انتقال گازوئیل هستیم تا بتوانیم بحران کنونی را پشت سربگذاریم.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا