19 دی: شهردار قم بر تدوین یک نقشه راهبردی برای اقدامات فرهنگی شهرداری قم و برنامه محور شدن حرکت فرهنگی در این نهاد تأکید کرد.

سید مرتضی سقائیان نژاد در جلسه شورای سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با اشاره به اینکه حرکت فرهنگی نیاز به پرداختن به ریشه مسائل دارد اظهار داشت: وقتی قرار است کار فرهنگی انجام دهیم، باید ابتدا بدانیم که چه اولویت‌هایی در شهر وجود دارد.

وی به ضرورت تدوین طرح جامع فرهنگی برای شهرداری قم اشاره کرد و افزود: این طرح به ما می‌گوید که چه اولویت‌هایی باید در کار فرهنگی در نظر گرفته شود.

شهردار قم بر لزوم احصای نقاط ضعف و قوت عملکرد سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم تاکید کرد و افزود: اگر این کار صورت نگیرد، دچار اقدامات عکس العملی در حوزه فرهنگ شده و از اهداف واقعی دور می‌شویم.

وی با اشاره به گسترده بودن مقوله فرهنگ و وجود کارهای زیاد در این حوزه ادامه داد: باید هم اولویت‌ها و هم ظرفیت‌های ما مشخص باشد تا بدانیم به کدام مسائل می‌توانیم بهتر رسیدگی کنیم و در کدام حوزه‌ها می‌توانیم اثرگذار باشیم.

دکتر سقائیان نژاد پرهیز از موازی کاری را یکی از موضوعات بسیار مهم در حیطه کارهای فرهنگی دانست و عنوان کرد: در شهر مجموعه‌های بسیاری کار فرهنگی انجام می‌دهند که نباید موازی کاری در این حیطه صورت بگیرد.

وی به بودجه ۱۱ میلیارد تومانی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم اشاره کرد اما رقم واقعی هزینه‌ای که در شهر برای این موضوع صورت می‌گیرد را بسیار فراتر از این ارقام دانست.

شهردار قم گفت: اعتبار فرهنگی در شهرداری قم تنها به بودجه‌های سازمان فرهنگی ورزشی محدود نمی‌شود بلکه وقتی یک پروژه با کاربری فرهنگی اجرا میکنیم شاید ظاهر کار عمرانی باشد اما در واقع این بودجه مصرف فرهنگی پیدا کرده و در این حیطه باید ثبت شود.

  • نویسنده :
  • منبع :