19 دی: یک رسانه آمریکایی از افزایش شمار نیروهای گارد ملی آمریکا به دستکم 20 هزار تن برای برگزاری مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب این کشور خبر داد.

روزنامه «وال استریت ژورنال» چهارشنبه شب به وقت تهران به نقل از مقامات نظامی ایلات متحده نوشت که که پیش بینی می‌شود شمار نیروهای گارد ملی مستقر در واشنگتن قبل از مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب انتخاب حداقل به ۲۰ هزار نفر، بیش از سه برابر برنامه ریزی قبلی برسد.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا برای کارشکنی در روند برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن از ۱۱ تا ۲۴ ژانویه (دوشنبه ۲۲ دی تا یکشنبه ۵ بهمن) وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

رئیس دفتر گارد ملی آمریکا در روزهای گذشته اعلام کرد که وزارت دفاع این کشور مجوز استقرار 15 هزار نظامی برای حفاظت از مراسم تحلیف جو بایدن را صادر کرده است.

گفته می‌شود که پلیس فدرال آمریکا اطلاعاتی درباره یک گروه مسلح دریافت کرده که قصد دارند روز ۱۶ ژانویه (۲۷ دی) به واشنگتن سفر کنند. به گزارش شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز»، این گروه مسلح هشدار داده‌اند در صورتی که کنگره تلاش کند تا رئیس جمهور را از طریق متمم ۲۵ قانون اساسی برکنار کند، ناآرامی گسترده‌ای اتفاق خواهد افتاد.

بر اساس گزارش‌ها قرار است که اعتراضات مسلحانه در برابر کنگره از روز ۱۷ ژانویه (۲۸ دی) تا ۲۰ ژانویه برگزار شود.

  • نویسنده :
  • منبع : فارس