19 دی: استاد حوزه علمیه قم گفت: شناخت حضرت زهرا(س) موجب محبت می‌شود که نباید از آن غفلت کنیم و بدانیم که محبت اهل‌بیت(ع) و حضرت زهرا(س) یک سرمایه عظیم است.

آیت‌الله رضا استادی در جلسه عزاداری ایام فاطمیه که در موسسه طلوع مهر قم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: ما دنبال شناخت حضرت زهرا(س) و محبت و دوستی ایشان و درنهایت اطاعت هستیم و باید تلاش کنیم تا در این مسیر قدم برداریم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: برای شناخت حضرت زهرا(س) می‌توانیم به قرآن کریم مراجعه کنیم که آیات تطهیر، مباهله و مودت و آیات سوره هل آتی که اگر به این آیات مراجعه ویژگی‌های برجسته آن حضرت را مطرح می‌کند.

وی عنوان داشت: دوستی اهل‌بیت(ع) یک عنایتی است که نصیب ما شده است و ازاین‌رو باید تلاش داشته باشیم تا قدر این موضوع را دانسته و شکر گذار خداوند باشیم.

آیت‌الله استادی با اشاره به روایات مطرح‌شده از سوی حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت علی(ع) گفت: علاوه بر قرآن کریم اهل‌بیت(ع) نیز ایشان را معرفی کرده‌اند و حضرت رسول(ص) در معرفی ایشان فرموده‌اند که اگر همه خوبی‌ها جمع شود و مجسم شود آن حضرت زهرا(س) است و این یعنی تمام خیرات و خوبی‌ها در ایشان جمع است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: حضرت زهرا(س) محدثه است و ایشان با عالم غیب ارتباط داشتند و برخی از علمای ما و حتی علمای اهل تسنن کتاب خصائص نوشته‌اند.

وی گفت: محبت حضرت زهرا(س) همه را نجات می‌دهد و حتی افرادی که منحرف هم شدند، این محبت برای آن‌ها نجات‌بخش است.

 

آیت‌الله استادی تصریح کرد: حضرت رسول اکرم(ص) همچنین در خصوص حضرت زهرا(س) می‌فرمایند که حضرت فاطمه زهرا(س) پاره تن من است و هرکسی او را خوشحال کند من را خوشحال کرده است و این یعنی باید بدانیم که مجالس و محافل ما واقعاً حضرت زهرا(س) را خوشحال می‌کند یا خیر؟

وی گفت: معنای حی علی خیرالعمل این است که بشتابید به کارهای خیر و معنی کار خیر چیست؟ و در روایت آمده است که کار خیر احسان به حضرت زهرا(س) و فرزندان ایشان است و حتی در موضوع سادات و احترامی که باید به آن‌ها بگذاریم همین است که متأسفانه در جامعه امروز کمتر به این موضوع پرداخته می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: عالم بزرگی بودند که طلاب دیدند ایشان وسط درس چند بار بلند شدند و باز نشستند و در آخر درس یکی از طلاب وقتی این موضوع را جویا شدند، ایشان فرمودند که یکی از طلاب سادات جلوی درب تردد می‌کرد که هر دفعه که رد می‌شد من هم جلوی پای ایشان بلند می‌شدم و احترام می‌گذاشتم.

آیت‌الله استادی گفت: این‌ها یک حقائق و سرمایه‌هایی است که به ما داده‌اند، اگر سادات خوب هستند که به خاطر خوبی آن‌ها و اگر هم خوب نیستند به خاطر ما به آن‌ها احترام کنیم و البته این‌گونه هم نیست فردی فکر کند چون از سادات است باید هر گناهی کند.

وی تصریح کرد: شناخت حضرت زهرا(س) موجب محبت می‌شود و این محبت سرمایه بسیار بزرگی برای ما است که نباید از آن غفلت کنیم و بدانیم که محبت اهل‌بیت(ع) و حضرت زهرا(س) یک سرمایه عظیم است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: دوستی حضرت زهرا(س) جاهای فراوان به درد انسان می‌خورد که آسان‌ترین آن در زمان مرگ و فوت و قبر و آخرت است و جایی که ما بسیار نگران آن هستیم.

آیت‌الله استادی گفت: متأسفانه یک سری مسائل اهل‌بیت(ع) و محبتی که نسبت به آن حضرات وجود دارد، به نسل بعد منتقل نمی‌شود و نسل امروز گاها کمتر به این مسائل اهتمام دارند و وظیفه پدر و مادرها و وسایل ارتباطی است که جوانان را با حضرت زهرا(س) و اهل‌بیت(ع) آشنا کنیم.

وی تأکید کرد: باید مراقب باشیم و بدانیم که شیطان در وجود انسان بیکار نیست و نمی‌خواهد این محبت وجود داشته باشد و باید بدانیم که کسی که محبت اهل‌بیت(ع) را دارد کمبودها برطرف می‌شود.

آیت‌الله استادی گفت: حضرت زهرا(س) این صدمات را تحمل کردند که ما سبک زندگی اسلامی داشته باشیم و نباید فقط محبت داشته باشیم اما زندگی ما به‌گونه‌ای دیگر باشد.

  • نویسنده :
  • منبع :