19 دی: شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا به نقل از مقامات نظامی این کشور از فرود موشک بالستیک رزمایش سپاه در 100 مایلی ناو هواپیمابر "نیمیتز" آمریکا در شمال اقیانوس هند خبر داده است.

فاکس نیوز به نقل از یک مقام ناشناس نظامی آمریکا نوشت: 2 موشک بالستیک شلیک شده ایران در جریان رزمایش نیروی هوا فضای سپاه در نزدیکی یک ناو هواپیمابر آمریکا در شمال اقیانوس هند و یک کشتی تجاری فرود آمده است.

یکی از موشک ها که از منطقه کویر مرکزی ایران شلیک شده و با طی مسافتی بیش از 1800 کیلومتر در شمال اقیانوس هند فرود آمده به فاصله 100 مایلی ناو هواپیمابر "یو اس اس نیمیتز" فرود آمده و موشک دیگر نیز در فاصله 20 مایلی یک کشتی تجاری فرود آمده است.

کشت زنی ناو هواپیمابر نیمیتز آمریکا در آب های شمال اقیانوس هند/ عکس:نیروی دریایی آمریکا

فاکس نیوز: فرود موشک ایران در 100 مایلی ناو هواپیمابر آمریکایی

منابع ناشناس نظامی آمریکا در گفتگو با فاکس نیوز ضمن اشاره به اینکه فرود موشک در نزدیکی کشتی تجاری مایه نگرانی است، تاکید کردند فرود موشک در 100 مایلی ناو هواپیمابر نیمیتز را یک تهدید قلمداد نمی کنند.

یک مقام نظامی آمریکایی به فاکس نیوز گفت: "ما از قبل انتظار شلیک موشک را داشتیم، اما نگرانی ما این بود که ایران قصد دارد موشک را در چه فاصله‌ای فرود بیاورد."

مقامات سپاه پاسداران ایران همزمان با برگزاری مرحله پانزدهم رزمایش پیامبر اعظم که از روز جمعه در منطقه کویر مرکزی ایران آغاز شده، اعلام کردند ایران قادر است اهداف متحرک دریایی را در شعاع عملیاتی 2 هزار کیلومتر با موشک های بالستیک مورد هدف قرار دهد.

به گفته مقامات سپاه این دستاوردی بزرگ برای توان موشکی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران است و نیروهای مسلح ایران را قادر می سازد اهداف متحرک دشمن متخاصم را در شعاع عملیاتی 2 هزار کیلومتری مورد هدف قرار دهد.

بنا به گفته سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دستاورد نیروی هوافضای سپاه دست یابی به موشک های بالستیک دوربردی است که می تواند اهداف متحرک در دریاها را با دقت بالا هدف قرار دهد و  کشور را از احتمال هدف قرار گرفتن از سوی موشک های کروزی که از روی ناوهای متخاصم در 2 هزار کیلومتری شلیک می شوند و یا هواپیماهایی که ار عرشه ناوها در همین شعاع به قصد بمباران کشور بلند می شوند، محافظت کند و این اهداف متخاصم را در شعاع عملیاتی 2 هزار کیلومتری در دریاها مورد اصابت قرار دهد.

ایران پیشتر با حمله موشکی سال گذشته به محل تجمع نیروها و ادوات نظامی آمریکا در پایگاه عین‌الاسد در عراق در پاسخ به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، توان و دقت بالای موشک های بالستیک نقطه زن خود را به اثبات رسانده است.

  • نویسنده :
  • منبع : عصر ایران