19 دی: معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با بیان اینکه سایت‌های همسریابی و صیغه یابی بستری برای کلاهبرداری‌های یک میلیارد تومانی شده، گفت: تا کنون، هیچ گونه مجوز قانونی مبنی بر فعالیت این سایت‌ها و کانال‌ها صادر نشده است.

سرهنگ رامین پاشایی افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده ها و شکوائیه های قضائی به پلیس فتا، همه روزه شاهد دریافت پرونده های متعدد کلاهبرداری های مالی بالغ بر یک میلیارد تومان و یا سایر تهدیدات در حوزه مراجعه به سایت های همسر یابی و صیغه یابی که عمدتا در پیام رسان های غیر بومی فعالیت می کنند، از شهروندان هستیم.

وی با بیان اینکه در بند «ث» ماده یک آئین نامه ساماندهی و اعتبار بخشی مراکز مشاوره، در راستای ماده 43 قانون برنامه پنجم با موضوع «دریافت خدمات مشاوره ای» صرفا مبحث ازدواج و تحکیم خانواده به صورت حضوری و غیر حضوری مورد تصریح قرار گرفته، بیان داشت: تا کنون هیچ گونه مجوز قانونی مبنی بر فعالیت این سایت ها و کانال ها از سوی مراجع ذی صلاح در «وزارت ورزش و جوانان» به عنوان متولی قانونی این موضوع صادر نشده است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: با توجه به فعالیت غیرقانونی سایت های همسر یابی و صیغه یابی در فضای مجازی که در اکثر مواقع باعث تحمیل خسارت های مالی، کلاهبرداری و اخاذی از مراجعه کنندگان می شود، موضوع به صورت دائمی در رصد کارشناسان پلیس فتا قرار دارد و در صورت مشاهده موارد مجرمانه و سایت های مشابه مراتب به منظور اقدام قضائی برابر قوانین و مقررات در دستور کار این پلیس قرار می گیرد.

وی با اعلام اینکه اغلب کلاهبرداری های مالی صورت گرفته از متقاضیان بیش تر سوءاستفاده از عواطف و احساسات مراجعه کنندگان و دادن وعده های دروغین است و علاوه بر کلاهبرداری های مالی احتمال بروز صدمات روحی و روانی در فریب خوردگان و مال باختگان وجود دارد از تمامی هموطنان و به خصوص کاربران فضای مجازی در خواست کرد به هیچ عنوان فریب اینگونه تبلیغات را نخورند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ پاشایی به شهروندان توصیه کرد : هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :