19 دی: «ایلهان عمر» عضو مجلس نمایندگان آمریکا از سیاست‌های دولت دونالد ترامپ بشدت انتقاد کرد و گفت که تحریم‌های دولت این کشور باعث مرگ هزاران ایرانی شد.

این نماینده دموکرات ایالت مینه سوتا بامداد چهارشنبه در یک رشته توئیت نوشت: این مرد (مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا) یک هیولاست. ما نباید میلیون ها نفری را که بر اثر بی رحمی وی رنج کشیدند، فراموش کنیم.

وی افزود: پمپئو برای اعمال تحریم های خردکننده علیه مردم ایران لابی کرد و در جریان همه گیری (کرونا) آنها را از تامین داروهای مورد نیاز محروم کرد و هزاران نفر را کشت.

ایلهان عمر با انتقاد از تحریم های آمریکا علیه ایران و خروج از برجام نوشت: ایران اینک ۱۲ برابر بیشتر از چیزی که اجازه داشت، اورانیوم غنی شده دارد و نظام ایران قدرتمندتر از همیشه است.

این نماینده مسلمان از فروش های تسلیحاتی دولت آمریکا به عربستان و امارات نیز انتقاد کرد. وی گفت: ترامپ بیش از ۲۹۰ میلیارد دلار سلاح به عربستان فروخت، به رژیمی که مرتبا حامیان حقوق بشر و اصلاحات سیاسی در کشورشان خصوصا حامیان حقوق زنان را زندانی و شکنجه کرده و می کشد.

نماینده ایالت مینه سوتا از فروش تسلیحاتی به امارات نیز انتقاد کرد.

وی با انتقاد از سیاست های دولت آمریکا در مقابل چین افزود: ترامپ یک جنگ تجاری را با چین آغاز کرد که به بهای از دست رفتن ۳۰۰ هزار شغل و نابودی درآمد بسیاری از کشاورزان منجر شد. به همین دلیل، ورشکستگی و خودکشی کشاورزان به بالاترین رکورد رسیده است.

ایلهان عمر گفت: ترامپ شاید جنگی را شروع نکرده باشد اما موفق شد کاری بکند که پایتخت کشور ما به منطقه جنگی شبیه شود.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا