19 دی: نهاد مبارزه با بیماری های واگیردار ایتالیا قصد دارد از شرکت داروسازی فایزر آمریکا به علت تاخیر در تحویل واکسن های کووید – ۱۹ سفارش داده شده به کشورهای اروپایی شکایت کند.

فایزر چند روز پیش تائید کرد که هم زمان با افزایش ظرفیت تولید سالانه تاسیسات بلژیک به ۲ میلیون واحد، به صورت موقت تحویل واکسن به کشورهای اروپایی و کانادا را کاهش می دهد.

دومینکو آرکوری گفت که از حمایت همه فرمانداران مناطق ایتالیا برای شکایت مدنی یا کیفری در جایی که ممکن باشد، برخوردار است.

به گفته آرکوری این تاخیر با کاهش ۲۹ درصدی شمار واکسن های تحویلی برابر خواهد بود و بهداشت شهروندان ایتالیا قابل مذاکره نیست.

دولت ایتالیا تا روز چهارشنبه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد واکسن تزریق کرده است که ۷۶ درصد واکسن های تحویل داده شده به مناطق ایتالیا به شمار میرود.

شبکه خبر فرانسه (ال سی آی) نیز به نقل از مقام های بهداشتی این کشور اعلام کرد که پنج نفر از شهروندانش پس از دریافت واکسن فایزر، جان خود را از دست دادند.

وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرد که از ابتدای واکسیناسیون در فرانسه ۱۳۹ مورد از عوارض جانبی یا غیرمنتظره ناشی از دریافت واکسن شناسایی شده و پنج نفر با سن بالای ۷۵ سال که از چندین بیماری رنج می‌برده اند، پس از دریافت واکسن فایزر- بیونتک، جان خود را از دست داده اند.

روند واکسیناسیون کرونا در اتحادیه اروپا که از اواخر ماه گذشته (۲۷ دسامبر) آغاز شده، به کندی پیش می رود که موجی نارضایتی و انتقاد مردم شده است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا