رییس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش گفت: استفاده از اینترنت در فضای شبکه شاد به زودی برای معلمان و دانش‌آموزان رایگان می شود.

مهدی شرفی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره استفاده معلمان و دانش آموزان از فضای شبکه شاد اظهار داشت: هم اکنون در حال پیگیری این موضوع هستیم که تا چند روز آینده استفاده از اینترنت در فضای شبکه شاد برای همه دانش آموزان و معلمان رایگان شود.

وی افزود: هر چند آموزش و پرورش با همکاری وزارت ارتباطات اینترنت رایگان برای استفاده معلمان در آموزش مجازی در نظر گرفت، اما با توجه به اینکه اینترنت رایگان براساس کد ملی معلمان اختصاص داده می شد، ممکن است افرادی که خط موبایل آنها به نام شخص دیگری است، از این خدمات بهره مند نشده باشند.

رییس مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش اعلام کرد: با رایگان شدن اینترنت در شبکه شاد، نگرانی معلمان و دانش آموزان برای حجم و هزینه اینترنت از بین می رود.

فعالیت کلاس ها در شبکه شاد ذخیره می شود

شرفی همچنین درباره ساعات آموزش در شبکه آموزشی شاد اظهار داشت: برنامه های آموزشی به برنامه ریزی مدیر و معلمان هر مدرسه برمی گردد، اما در کل آموزش و پرورش به اندازه ساعات آموزش هفتگی مدارس، اجازه فعالیت به مدیران و معلمان داده است.

وی عنوان کرد: آموزش مقطع متوسطه هم برای دانش آموزان از روز سه شنبه ۲۶ فروردین ماه آغاز شده است و دانش آموزان می توانند در هر ساعت از شبانه روز از این امکانات بهره مند شوند.

شرفی همچنین افزود: اگر دانش آموزان به هر دلیلی مانند دسترسی نداشتن در ساعاتی از شبانه روز به وسایل هوشمند امکان حضور در شبکه شاد را نداشته باشند، اطلاعات کلاس درس برای آنها ذخیره می شود.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا