19 دی: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۳۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۲۹۴ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (چهارم بهمن ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۲۰۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۴۹۵ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۳۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۱۵۸ هزار و ۴۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۱۰۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۸ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۲۸۱ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۷۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

توقف روند کاهشی کرونا در کشور 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با ایجاد ثبات نسبی در روند بستری در استان مازندران شهرهای قرمز این استان از وضعیت قرمز خارج شدند و اکنون هیج شهر قرمز کرونایی در کشور نداریم اما در برخی استانها به علت سهل انگاری و عادی انگاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد توقف روند کاهشی کرونا و افزایش موارد بستری هستیم که نگران کننده است.

وی افزود: اکنون وضعیت کرونا در همه کشور شکننده و حساس است. رعایت جدی پروتکل های بهداشتی یک اصل مهم و موثر در تامین سلامت و معیشت مردم است. ایجاد موج جدید بیماری به بازگشت اعمال سختگیرانه محدودیت ها و تعطیلی برخی کسب و کارها منجر می شود.

وی ادامه داد: هفته گذشته بیشترین موارد بستری کرونا در استانهای مازندران، گیلان و همدان گزارش شد و بیشترین موارد مرگ و میر کرونا نیز در استانهای مازندران، گیلان، آذربایجان غربی، اردبیل و گلستان بود.

  • نویسنده :
  • منبع :