19 دی: معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به دستگاه امحای زباله که از کشور چین به شهرداری قم هبه شده است، گفت: این دستگاه پس از گذراندن مراحل اولیه، آماده نصب در سایت پسماند شهرداری است.

سیدامیر سامع در جلسه علنی روز دوشنبه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به دستگاه امحای زباله که از کشور چین به شهرداری قم هبه شده است، خاطرنشان کرد: این دستگاه پس از گذراندن مراحل اولیه، آماده نصب در سایت پسماند شهرداری است.

سامع با اشاره به توافق‌های صورت گرفته با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قم برای پرداخت تعرفه استریل کردن زباله‌های عفونی توسط تولیدکنندگان این زباله‌ها، گفت: البته بیمارستان‌های قم بر اساس هزینه‌های انجام گرفته به دستگاه‌های هیدروکلاو برای رفع خطر از پسماندهای خود مجهّز هستند، اما با توجه به این که چند تُن زباله روزانه مطب‌ها و کلینیک‌های شهر نیاز به توجه بیشتر داشت، تصمیم بر آن شد تا این دستگاه برای زباله‌های عفونی مطب‌ها و کلینیک‌ها در نظر گرفته شده و پس از نصب در سایت پسماند، مورد استفاده قرار گیرد.

وی سپس پیشنهاد داد تا تعرفه این زباله سوزی برای مدت باقیمانده سال جاری مشخص و تعیین قیمت تعرفه این موضوع در سال ۱۴۰۰ به بازخوردگیری از روند این دو ماه موکول شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم نیز در نشست امروز این شورا بیان داشت: قیمت مصوّب این کمیسیون برای زباله سوزی پسماند مطب‌ها و کلینیک‌ها، ۳۵۰۰ تومان در هر کیلو است.

همچنین محسن محرری یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر قم درباره این موضوع گفت: دستگاه‌های زباله سوز زباله‌های عفونی، دستگاه‌هایی با هزینه‌های زیاد است و از این رو، تعرفه‌گذاری می‌تواند به جبران این هزینه‌ها کمک کند.

حسن بختیاری به عنوان عضو دیگر شورای اسلامی شهر قم نیز در این باره بیان داشت: این دستگاه زباله سوز، ظرفیت سوزاندن ۱۰ تُن زباله را در هر روز دارد و از آن جا که حجم زباله روزانه مطب‌ها وکلینیک‌ها در قم کمتر از این ظرفیت است، بنابراین می‌توان برنامه‌ریزی دیگری را برای این دستگاه با تعیین یک جایگزین در نظر گرفت.

در پایان اعضای شورای اسلامی شهر قم با تعرفه ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در هر کیلو برای زباله سوزی زباله‌های عفونی مطب‌ها و کلینیک‌ها موافقت کردند.

  • نویسنده :
  • منبع :