19 دی: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و افزود که ایالات متحده باید اشتباه خود را جبران کند، آن زمان است که ایران پاسخ خواهد داد.

ظریف با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: این آمریکا بود که بدون هیچ دلیلی توافق را ترک کرد. این کشور باید اشتباه خود را جبران کند؛ آنگاه ایران پاسخ خواهد داد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی با طرح این پرسش که "چرا ایران باید ابتدا حسن نیت خود را نشان دهد؟"، تشریح کرد: ایران کشوری است که محکم ایستاد و بر ۴ سال تروریسم اقتصادی بیرحمانه آمریکا که در نقض برجام و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل اعمال شده بود فائق آمد.

ظریف بعدازظهر امروز در نشست مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف همتای روس خود گفته بود که ایران به عمل پاسخ می دهد و نه به حرف.

وی ادامه داد: آنچه که از دولت جدید ایالت متحده شنیده ایم، بیشتر در حد صحبت و اعلام موضع بوده اما ما به عمل پاسخ خواهیم داد. هر زمان که آمریکا تحریم های غیرقانونی را که برخلاف برجام و بر خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ علیه ایران اعمال کرده و کشورهای قانون مدار را با تحریم ها مجازات کرده است، متوقف کند، ایران هم آمادگی دارد به نحو مناسب پاسخ دهد .

ظریف با بیان این که ایران بر عکس واشنگتن به مفاد برجام پایبند بوده اما دولت واشنگتن حتی در دوره دولت اوباما به تعهداتش پایبند نبوده است، گفت: دولت جدید آمریکا تاکنون فقط حرف زده و عمل نکرده است و طبق بیانات رهبر معظم انقلاب در صورت لغو تحریم ها، می توان به برجام بازگشت.

  • نویسنده :
  • منبع :