19 دی: معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین گفت: سهام عدالت متوفیان به وراث منتقل می‌شود برای همین امر هماهنگی لازم با قوه قضائیه انجام شده و در صورت تایید قوه قضائیه اجرایی خواهد شد.

فهیمه لزگی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص سود سهام عدالت اظهار کرد: با توجه به آزادسازی سهام عدالت افرادی که روش مستقیم سهام‌داری را انتخاب کردند سود آنان به حساب دارنده سهام واریز می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی هم که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند دیگر سهام‌دار ۳۶ شرکت بورسی نیستند بنابراین سهام‌دار شرکت سرمایه‌گذاری استان هستند و سود آنان از طریق شرکت‌ها به حساب شرکت‌های سرمایه گذاری استان واریز می‌شود و آنان سود را توزیع خواهند کرد.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین در خصوص دریافت سود عملکرد سال ۹۸ گفت: افرادی که روش مستقیم را انتخاب کردند سود به حساب خودشان و آنانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند سود به حساب شرکت سرمایه‌گذاری استان واریز می‌شود.

وی ادامه داد: سود افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند در گرو عملکرد شرکت سرمایه‌گذاری استان است و اگر هیئت مدیره عملکرد خوبی داشته باشد و سهام را به نحو مناسبی اداره کند سود بیشتری نصیب آن‌ها خواهد شد.

لزگی تشریح کرد: مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری استان برای انتخاب هیئت مدیره در حال تشکیل است و اواخر بهمن به صورت الکترونیکی و با آرای سهام‌داران انتخاب خواهند شد اگر افراد می‌خواهند سود بالاتر و منافعی بیشتر از سهام دریافت کنند باید در انتخاب هیئت مدیره شرکت کنند. بنابراین به همه افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند توصیه می‎کنیم هرچه سریع‌تر به سایت سجام به نشانی https://www.sejam.ir/ وارد شده و ثبت‌نام کرده و از طریق نرم افزارهای موجود و یا به‌صورت حضوری در کارگزاری‌ها، بانک‌ها و دفاتر پیشخوان دولت احراز هویت شوند و برای انتخاب هیئت مدیره شرکت کنند چون انتخاب هیئت مدیره در میزان ارزش سهام آنان موثر خواهد بود.

وی یادآور شد: در اردیبهشت این امکان فراهم شد تا دارندگان سهام عدالت روش مستقیم و یا غیرمستقیم را برای اداره سهام خود انتخاب کنند و الان هیچ فرصتی برای انتخاب و یا تغییر روش وجود ندارد. افراد هر شهر نیز سهام‌دار شرکت سرمایه‌گذاری آن شهر خواهند بود و در صورت جابه‌جایی شرکت سرمایه‌گذاری آنان تغییر نخواهد کرد.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین اعلام کرد: در استان قزوین ۷۶۵ هزار نفر سهامدار عدالت هستند از این تعداد ۳۰۰ هزار نفر روش مستقیم و ۴۶۵ هزار نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کردند.

وی در خصوص سهام عدالت متوفیان عنوان کرد: سهام عدالت متوفیان به وراث منتقل می‌شود برای همین امر هماهنگی لازم با قوه قضائیه انجام شده و در صورت تایید قوه قضائیه اجرایی خواهد شد. وراث قانونی باید در ابتدا ثبت‌نام سجام را انجام داده و پس از اینکه احراز هویت شدند یکی از وراث وارد سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی (سمات) به نشانی https://www.csdiran.ir/ شده و قسمت میز خدمت الکترونیکی را انتخاب و اطلاعات برگه انحصار وراثت را بارگذاری کند و در نهایت شرکت سرمایه گذاری نیز اقدام لازم را برای انتقال سهام انجام خواهد داد.

لزگی یادآور شد: وراث برای اطلاع از وضعیت سهام متوفی می‌توانند طبق روند معمول به سایت سهام عدالت به آدرس https://www.samanese.ir/ مراجعه کرده و از میزان سهام متوفی مطلع شوند.

  • نویسنده :
  • منبع :