19 دی: وزیر امور خارجه با قدردانی از پیگیری روند قضایی ترور سرداران شهید سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس از سوی ملت و دولت عراق تاکید کرد: پایان دادن به حضور نیروهای آمریکا در منطقه بهترین واکنش به این اقدام تروریستی خواهد بود.

به گزارش اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، در دیدار «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه با «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق که در راس هیاتی به تهران سفر کرده است، آخرین تحولات روابط دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

ظریف در این دیدار، با قدردانی از پیگیری روند قضایی ترور سرداران شهید سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس از سوی و دولت عراق، اظهار امیدواری کرد که عاملان و آمران این اقدام جنایتکارانه از طریق پیگیری‌های قضایی به سزای اعمال جنایتکارانه و خسارت‌بار خود برسند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: پایان دادن به حضور نیروهای آمریکا در منطقه بهترین واکنش به این اقدام تروریستی خواهد بود.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، ابراز امیدواری کرد: توافقات سفر رییس‌جمهوری ایران به عراق در حوزه‌های مختلف دوجانبه درباره شهرک‌های صنعتی، بازارچه های مرزی، رفت و آمد تجار و زوار،  حمل و نقل کالا و مطالبات و موضوعات بانکی در سریعترین زمان ممکن به نتیجه برسد.  

پایان دادن به حضور نیروهای آمریکا بهترین واکنش به ترور شهیدسلیمانی است

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق نیز در این دیدار رفت و آمدهای هیات‌های دو کشور را نشانگر اهتمام دو طرف به روابط فیمابین دانست و با مرور بر موضوعات روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف دیدگاه طرف عراقی در این موراد را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه عراق در این دیدار توجه ویژه «مصطفی الکاظمی»  نخست‌وزیر عراق نسبت به پیگیری و سازماندهی روابط دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایرنا، «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق صبح ‌چهارشنبه به منظور بحث و رایزنی در رابطه با موضوعات مشترک وارد تهران شد.

علاوه بر دیدار با محمد جواد ظریف، فواد حسین با تعداد دیگری از مقامات عالی‌رتبه ایران هم گفت‌وگو خواهد کرد.  

سفر فواد حسین یک روز بعد از پایان سفر «جنین پلاسخارت» نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق به تهران انجام می‌شود.

وزیر امور خارجه عراق سپتامبر سال گذشته در صدر هیاتی به تهران آمد و به گفته وزارت امور خارجه عراق در آن زمان، پیام شفاهی نخست‌وزیر کشورش درباره تحولات منطقه را به «حسن روحانی» رییس‌جمهوری منتقل کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :