19 دی: رئیس بنیاد مستضعفان گفت: ۱۱ هزار پرونده برای بازپس‌گیری املاک این بنیاد از اشخاص و نهادها در مراجع قضایی تشکیل شده است.

سید پرویز فتاح روز شنبه در مراسم واگذاری یکصد و هزارمین سند املاک بنیاد علوی در ایلام اظهار داشت: با رویکرد ریاست قوه قضاییه، روند بازپس‌گیری املاک این بنیاد شتاب گرفته است و افراد و نهادهایی که بدون اجازه این اموال را در اختیار دارند باید آنرا به صاحبان اصلی عودت دهند.

وی خدمت‌گذاری بویژه به محرومان و فرودستان را وظیفه اصلی نظام توصیف کرد و افزود: فاصله بین مردم و مسوولان باید هرچه بیشتر کاهش یابد تا بتوانیم درک بیشتری از مشکلات آنان داشته باشیم، اگر روزی روحیه عدالت‌طلبی در مردم و مسوولان کاهش یاید بدون شک با طمع دشمنان برای تجاوز به این سرزمین مواجه خواهیم بود.

رییس بنیاد مستضعفان تاکید کرد: مردم با مقاومت خود در برابر مشکلات دنیای سلطه را به چالش کشیده‌اند و امروز همه وظیفه داریم به پاس این حمایت‌ها از نظام اسلامی در جهت رفع نگرانی‌های آنان بویژه از منظر معیشتی و اقتصادی تلاش خود را چند برابر کنیم.

فتاح با اشاره به ایام دهه مبارک فجر یادآور شد: ماهیت انقلاب اسلامی عدالت محوری است، مردم از ظلم و جور رژیم منحوس پهلوی به ستوه آمده و چاره کار را در انقلاب و سرنگونی این خاندان دیدند و با پیروی از فقیهی وارسته به صحنه آمدند و حکومت جور و زور را سرنگون کردند.

وی با اشاره به گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، بازگشت به مبانی و ارزش‌های نظام و آرمان‌های امام و شهیدان را مهم‌ترین نیاز در شرایط کنونی عنوان کرد و گفت: مردم اگر احساس کنند، مسوولان با همان روحیه انقلابی برای رفع مشکلات کشور گام بر می‌دارند، مشکلات را تحمل و در جهت اهداف انقلاب همراه‌تر خواهند بود.

رییس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: ادامه این مسیر نورانی در گرو خسته نشدن از مشکلات و تلاش در جهت خدمت رسانی به محرومان و مستضعفان است، باید هرچه بیشتر به توانمندی‌های داخلی اتکا داشته باشیم، ولی این موضوع منافاتی با تعامل با جهان ندارد.

فتاح با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان نخستین نهادی است که با فرمان امام(ره) پس از انقلاب تشکیل شده است، اظهار داشت: اسناد تاریخی نشان می‌دهد هیچ دیکتاتوری به اندازه خاندان پهلوی عاشق زمین و ملک نبوده و با زور آنها را از دست صاحبان اصلی خارج کرده‌اند، اسناد بدست آمده نشان می‌دهد پدر و پسر پهلوی بیش از ۴۴ هزار ملک را به نام خود سند زده بوده‌اند.

وی ارزش املاک واگذاری شده در این مراسم را بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این بنیاد واگذاری تمامی اموال در اختیار را تا پایان این روند برای خود فرض می‌داند.

رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به انتخاب ۲۸ منطقه در استان‌های مختلف از سوی این نهاد برای اجرای فعالیت‌های محرومیت‌زدایی تاکید کرد: استان ایلام با توجه به عمق محرومیت ۲ شهرستان ملکشاهی و هلیلان تعیین شده‌اند که امیدواریم با کمک مسوولان استانی شاهد رونق بیش از پیش تولید و اشتغال در این مناطق باشیم.

فتاح یادآور شد: امروز هیچ فعالیتی در بنیاد بویژه از نظر رونق تولید معطل تحریم‌ها نشده است و با تلاش مجموعه روحیه کار و تلاش مضاعف در تمامی قسمت‌ها دیده می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :